۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
معیشت مردم نباید گرفتار سیاسی کاری شود
رئیس مرکز پژوهش های مجلس:

معیشت مردم نباید گرفتار سیاسی کاری شود

زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح حمایت معیشتی، گفت: اعتبار این طرح از منابع باقی مانده بودجه قابل تامین است و نباید با معیشت مردم سیاسی رفتار شود.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، به مناسبت ۱۰ آذر روز مجلس با اشاره به تصویب اجرای طرح حمایت معیشتی در مجلس گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم برای اجرای این طرح از منابع باقی مانده بودجه اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: البته دولت نگاه سیاسی به این موضوع دارد اما نباید با معیشت یا مسکن مردم برخورد سیاسی کرد.

کمک هزینه طرح حمایت معیشتی از مهر پرداخت محاسبه و پرداخت می‌شود
زاکانی افزود: دولت باید این قانون را از مهرماه امسال اجرا کند و اگر انجام ندهد مجلس از اختیارات خود برای الزام دولت استفاده خواهد کرد تا ماهانه بین ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تومان به ۶۰ میلیون نفر پرداخت شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در تشریح گفته های خود در خصوص وجود پول های کافی در کشور به استان قم اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال عمده پول موجود در بانک‌های استان قم در سایر استان‌ها و آنهم در مسائلی مانند سوداگری هزینه می‌شود در حالی که طرح‌های نیمه‌کاره فراوانی در قم وجود دارد و اگر این پول ها در قم هزینه شود جهش بزرگ و ملی ایجاد خواهد کرد.

دولت مکلف به اجرای طرح حمایت معیشتی است
وی سقوط پول ملی را نیز در کشور مورد توجه قرار داد و گفت: این مسئله که ناشی از تحریم‌ها و البته مدیریت کشور بود، جیب مردم را خالی کرد و به این علت اجرای طرح کمک معیشتی ضروری است و دولت مکلف به اجرای آن است.

زاکانی با اشاره به نقدینگی ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومانی کشور خاطر نشان کرد: هر ۱۰ هزار میلیارد تومان دو و نیم درصد تورم ایجاد می‌کند در حالی که کشور همواره با کسری بودجه شدید مواجه است.

کمبود مسکن ناشی از بی توجهی هفت ساله دولت است
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی کمبود شدید مسکن را نیز در کشور مورد توجه قرار داد و گفت: این امر ناشی از بی‌توجهی هفت ساله دولت به این بخش است.

زاکانی افزود: به همین علت طرح ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور به زودی در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد  که بر اساس آن دولت مکلف می شود تا ضمن تامین زمین، تسهیلات و امکانات لازم آن را اجرایی کند.

کد خبر: ۵۸٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha