۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
 حضور دلالان در گمرک آستارا آفتی برای اقتصاد است
معاون استاندار گیلان:

حضور دلالان در گمرک آستارا آفتی برای اقتصاد است

آستارا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد صادرات استان از گمرک آستارا انجام می شود، حضور دلالان را در این گمرک آفتی برای امنیت اقتصادی دانست.

به گزارش بازار، به نقل از استانداری گیلان، آرش فرزام صفت در جلسه کمیته پایش صادرات غیر نفتی گیلان با موضوع بررسی مشکلات و مسائل صادرکنندگان شهرستان آستارا ، با اشاره به اهمیت امنیت اقتصادی در توسعه پایدار اظهار داشت: خوشبختانه روند صادرات از مبدا گیلان طی ماه های اخیر ، مطلوب ارزیابی شده است.

وی بر لزوم رفع مسائل و مشکلات صادرکنندگان شهرستان آستارا تاکید و خاطرنشان کرد: بهترین راهکار جهت رهایی از تحریم های ناعادلانه و غیرقانونی علیه ملت ایران و پیامدهای ناشی از آن، توسعه صادرات غیرنفتی است.

فرزام صفت بر لزوم لایروبی بندر آستارا و منطقه ویژه این شهرستان مرزی به منظور توسعه صادرات بندری تاکید کرد و گفت: با توجه به زیرساخت های موجود و نیز نیازمندی های این شهرستان در حوزه صادرات ، در حال حاضر باید بر صادرات ریلی و جاده‌ای از این مبدا متمرکز شد.

وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای توسعه صادرات از مبدا آستارا کافی نیست و لازم است تقویت شود، به موضوع شمار بالای کامیون های حمل بار در جاده های اصلی این شهرستان اشاره و اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل صادرات برخی محصولات گیلان همچون مرکبات و سبزیجات به دیگر کشورها ، تراکم کامیون ها طبیعی است اما باید زمان خروج آنها و سایر وسایط بار از جاده‌ ها کاهش یابد. 

فرزام صفت با اشاره به اینکه نزدیک به ۹۰درصد صادرات گیلان از گمرک آستارا انجام می شود، بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌ها و تمرکز تجهیزات در این منطقه تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان حضور دلالان در پایانه و گمرکات آستارا را آفتی در حوزه امنیت اقتصادی دانست و گفت: باید با دلالان برخوردی قاطع صورت گیرد و در صورت لزوم از دستگاه قضا و دادستانی برای اجرای این مهم کمک گرفته شود .

وی همچنین به قیمت خارج از عرف اعلام شده توسط برخی رانندگان حمل بار در گمرک و بندر آستارا اشاره کرد و گفت: در جهت رفع موانع در این بخش باید ضمن تدوین قانون ، فرد خاطی مورد تنبیه قرار گیرد.

گفتنی است در این جلسه با همکاری بخش خصوصی دو کشور ایران و آذربایجان و در جهت تسریع در امر صادرات، مقرر شد تعداد ۵۰ واگن یخچالدار در مسیر ریلی آستارا-آستارا و ۳۰ کامیون یخچال دار خارجی در جهت کاهش ترافیک کالاهای منتظر در مرز به استان وارد شود.

کد خبر: ۵٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha