۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
افت ۳۵درصدی تولید در بزرگترین کشور نفتی آفریقا

افت ۳۵درصدی تولید در بزرگترین کشور نفتی آفریقا

بزرگترین تولید کننده نفت آفریقا می تواند شاهد کاهش ۳۵ درصدی تولید نفت باشد زیرا قیمت پایین نفت و عدم اطمینان نظارتی باعث می شود تا تصمیمات نهایی سرمایه گذاری بزرگان نفت به تعویق بیفتد.

به گزارش خبرنگار به نقل از راشاتودی، به گفته منابع اوپک در گزارش ماهانه خود، نیجریه بزرگترین تولید کننده نفت در آفریقا که عضوی از اوپک است در ژانویه سال جاری معادل ۱.۷۷۶ میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده است. بنابراین با افزودن تولید میعانات، کل تولید نفت نیجریه از ۲ میلیون بشکه در روز فراتر رفته است.

با این حال، سه پروژه آب های عمیق در دریای نیجریه، که توسط بزرگان نفت اکسون، شل و توتال اداره می شوند، می توانند شاهد این مسئله باشند که تاریخ راه اندازی آنها با تأخیر دو تا چهار سال تا اواخر سال های ۲۰۲۰ به طول انجامد.

به گفته موسسه مالی وود مکنزی، تغییرات نظارتی در صنعت نفت نیجریه و تصویب نهایی تصویب یک لایحه نفت پس از دو دهه تأخیر و درگیری به عنوان بازدارنده در تصمیمات سرمایه گذاری بزرگان نفت عمل می کند.

علاوه بر این، سه پروژه آب های عمیق که می تواند ۳۰۰هزار بشکه در روز به تولید نفت نیجریه اضافه کنند، با قیمت های فعلی نفت با بشکه نفت برنت زیر ۶۰ دلار در هر بشکه واقعا سودآور نیستند.

محمدو بوهاری، رئیس جمهور این کشور، در کنفرانس انرژی هفته گذشته اظهار کرد که نیجریه به سرمایه گذاران نفتی خارجی اطمینان داده که این کشور برای تجارت آزاد است و می تواند بازده بالای سرمایه گذاری را تضمین کند.

وزیر نفت این کشور نیز در همان کنفرانس اعلام کرد که قرار است سرانجام لایحه جدیدی پس از نزدیک به دو دهه تاخیر،  برای تنظیم صنعت نفت تا اواسط سال جاری تصویب کند.

همچنین در این کنفرانس مطرح شد که این کشور بیش از هر زمان دیگری متعهد به همکاری با ذینفعانش است تا تولید نفت خام خود را از ۲.۳ میلیون بشکه در روز به ۳ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

علاوه بر آن، اصلاحات اخیر ممکن است موجب بهبود ثبات مالی و اعتماد به نفس سرمایه گذاران شود.

کد خبر: ۵٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha