۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
 خروج قطعات تقلبی خودرو از سطح بازار ضرورت دارد
سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو:

خروج قطعات تقلبی خودرو از سطح بازار ضرورت دارد

کاظمی، سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو بر ضرورت خروج قطعات تقلبی و فاقد کیفیت خودرو از سطح بازار تاکید کرد.

به گزارش بازار، «سید مهدی کاظمی» افزود: قطعات تقلبی خودرو مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه سال های سال در کشور مطرح است.

وی اظهارداشت: قطعات بی کیفتی که در بازار وجود دارد به نظر نمی رسد ایرانی باشد چون قطعاتی که در کشور تولید می شود مبتنی بر استانداردو از کیفیت بالایی برخوردارند.

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت: برای خارج کردن لوازم یدکی خودرو بی کیفیت از سطح بازار کمک و همکاری خیلی از ارگان ها را می طلبد.

وی افزود: بارها در خصوص خروج قطعات تقلبی و فاقد کیفیت خودرو از سطح بازار از مسئولان درخواست کمک و همکاری شده اما انگار گوش شنوایی نیست.

کاظمی بیان داشت: در حال حاضر واردات قطعات یدکی خودرو حتی مواد اولیه و قطعاتی که در داخل تولید نمی شودهمانند گذشته بواسطه مشکلات کرونا و افزایش قیمت ارز به کشور صورت نمی گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه تولید قطعات و لوازم یدکی خودرو در داخل بسیار عالی است، گفت: اگر قطعه بی کیفیتی در داخل تولید شود به سرعت از سطح بازار خارج می شود اما اگر قطعه چینی یا مربوط به کشور دیگری باشد به سختی می توان از سطح بازار جمع آوری کرد.

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو افزود: اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد و گمرک جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی همکاری کنند به سرعت این قطعات تقلبی و بی کیفیت از سطح بازار جمع آوری خواهد شد.

وی ضمن اشاره به افزایش قیمت ارز در کشور اظهارداشت: همکاران در این صنف نیاز به ثبات و اعتماد دارند.

کاظمی ادامه داد: اگر این ثبات و اعتماد در بازار وجود داشته باشد همکاران هم می توانند به تولیدات خود و هم به واردات ادامه دهند.

وی گفت: حتی با وجود تحریم ها و فشارهای بین المللی می توان قطعات اصلی خودروهای وارداتی مثل هیوندا، کیا وتویوتا که در کشور تردد می کنند از شرکت های مادر تامین کرد.

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو افزود: متاسفانه در شرایط حاضر ثبات در بازار بواسطه افزایش بی رویه قیمت ارز وجود ندارد.

وی در ادامه اطمینان داد: با وجود ثبات در بازار هم قیمت قطعات خودرو کاهش می یابد و هم کیفیت ها در بازار ارتقا پیدا می کند.

کد خبر: ۵۸٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha