۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
 محدودیت‌های کرونایی تا پایان سال ادامه دارد
رئیس کمیته امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا:

محدودیت‌های کرونایی تا پایان سال ادامه دارد

ذوالفقاری، رئیس کمیته امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: لازمه کاهش محدودیت‌ها و رعایت فاصله اجتماعی این است که مسئولان و مردم در سراسر کشور پای کار باشند.

به گزارش بازار، حسین ذوالفقاری در نشست ستاد مقابله با کرونا تهران با بیان اینکه چندین جلسه اعلام کردیم که این کاهش بیماری با سایر اقداماتی که صورت گرفته است، باید همزمان با هم مدیریت شود، گفت: اگر یکباره محدودیت‌ها را برداریم باید به محدودیت‌ها مجدد باز گردیم و هزینه اش بسیار بالاست.

وی افزود: یک همت بالا لازم است تا به کاهش محدودیت‌ها دست یابیم چرا که اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شد امروز به این نقطه نمی‌رسیدیم تا با مرگ ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در روز مواجه باشیم و بخواهیم دوباره شروع کنیم و اعمال محدودیت‌های سنگین داشته باشیم.

ذوالفقاری گفت: مشکل ما این است که دستورالعمل بهداشتی به صورت جدی مورد توجه همه اقشار قرار نگرفته است.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اعمال محدودیت‌ها براساس شاخص‌های مورد نظر در وزارت بهداشت انجام می‌گیرد.

ذوالفقاری گفت: این مرحله از محدودیت‌ها دو هفته‌ای بود که از روز شنبه به صورت یک هفته اعمال می‌شود.

وی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت وضعیت تهران از وضع قرمز به وضعیت نارنجی تغییر یافته است و از روز شنبه تا آخر هفته بر مبنای وضعیت نارنجی در تهران اعمال محدودیت خواهد شد.

ذوالفقاری افزود: آخر هفته آینده وضعیت تهران دوباره براساس شاخص‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اگر مردم، مسئولان، دستگاه‌ها و نهادها رعایت کنند و ما با روند کاهشی ابتلاها مواجه شویم، به سمت وضع زرد می‌رویم، اما اگر دستورالعمل‌ها رعایت نشد ممکن است هفته بعد به وضعیت قرمز برگردیم؛ این موضوع برای همه دارای پیام است.
 محدودیت‌ها تا پایان سال ادامه دارد

رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: طرح‌های جامع هوشمند محدودیت‌های کرونایی تا پایان سال تداوم دارد و اگر می‌خواهیم این محدودیت‌ها کم شود باید شیوه نامه‌ها را رعایت کنیم.

ذوالفقاری گفت: باید شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت جدی مورد توجه همه اقشار قرار بگیرد و بر اساس طرح جامع هوشمند محدودیت‌های کرونایی، هر هفته وضعیت استان‌ها بررسی می‌شود یعنی اگر استانی این هفته وضعیتش از قرمز به نارنجی تغییر کرد، محدودیت‌ها کم می‌شود، اما اگر در هفته آینده وضعیت به حالت قرمز برگشت، محدودیت‌ها بیشتر می‌شود.

رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگر به ازای هر صد نفر ۱۰ نفر بستری باشد وضعیت شهر قرمز است، اگر بستری‌ها زیر عدد ۶ باشد یعنی بین ۶ تا چهار باشد وضعیت نارنجی است و اگر زیر عدد چهار باشد وضعیت زرد است.

ذوالفقاری افزود: اگر می‌خواهیم محدودیت‌ها کم شود؛ باید مردم، مسئولان، سازمان‌ها و نهادها و همه بخش‌ها به ویژه در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی جدی باشند.

وی گفت: ما تاکید نمی‌کنیم که حتماً محدودیت‌ها می‌تواند این کار را انجام دهد، محدودیت‌ها یکی از هفت برنامه مورد نظر ماست.

ذوالفقاری افزود: طرح شهید سلیمانی یک ضلع کار است، طرح مشارکت مردم، طرح تست گسترده، آموزش و رعایت شیوه نامه‌ها اضلاع دیگر کار ماست که همه این‌ها باید با هم جلو برود تا بعد ببنیم در یک بازه زمانی نسبتاً بلندتر چه تأثیری خواهد داشت.

وی گفت: طرح‌های جامع هوشمند محدودیت‌های کرونایی تا پایان سال تداوم دارد و اگر می‌خواهیم این محدودیت‌ها کم شود باید رعایت کنیم.

رئیس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: اعمال محدودیت‌ها، مشارکت مردم، اجرای طرح قرارگاه شهید قاسم سلیمانی، اجرای تست‌های گسترده کرونا، آموزش و رعایت شیوه نامه‌ها تن‌ها بخشی از کار است و طرح‌های گسترده‌ای برای کاهش شیوع کرونا در کشور داریم.
وی اعلام کرد: از وزارت بهداشت درخواست کردیم اعلام کنند کدام برنامه تداوم بهتری در کشور دارد تا بر این موارد تمرکز کنیم.

ذوالفقاری گفت: در کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا آمادگی داریم تا جلسه ویژه‌ای برای بررسی وضع پایتخت و در نظر گرفتن محدودیت‌ها برای تهران تشکیل دهیم و اگر مسئولان این استان طرحی داشته باشند می‌توانیم یک تا دو جلسه را به بررسی طرح‌های مربوط به وضع پایتخت اختصاص دهیم.

وی گفت: اولویت اول ما سلامت مردم است، اما به دیگر موضوع‌های اجتماعی و اقتصادی توجه می‌کنیم.

کد خبر: ۵۸٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha