۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت مخازن ذخیره‌سازی نفت خام گوره

پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت مخازن ذخیره‌سازی نفت خام گوره

طرح ساخت مخازن راهبردی ذخیره‌سازی نفت خام گوره با ظرفیت بیش از ۴ میلیون بشکه نفت در شهرستان گناوه بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش بازار، حسین ذوالفقاری، مدیر طرح پیمانکاری گفت: برای نخستین بار در کشور از مخازن بتنی برای ذخیره‌سازی نفت خام استفاده و طراحی آن از سوی مهندسان ایرانی انجام شده است.

وی افزود: طرح ذخیره‌سازی نفت خام گوره چهار مخزن ذخیره‌سازی ۵۰۰ هزار بشکه‌ای و دو مخزن یک میلیون بشکه‌ای دارد.

مرجان محمدی، مجری طرح ساخت مخازن راهبردی نفت خام گوره نیز با بیان اینکه این طرح تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته است، اظهار کرد: بهره‌برداری از این مخازن ماهانه حدود ۸۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور در پی خوهد داشت.

منصور علوی‌مقدم، مدیرعامل شرکت اجرای طرح نیز گفت: با وجود گستردگی و پیچیدگی کار با تلاش شبانه‌روزی و جهادی مهندسان و متخصصان، بهره‌برداری از پروژه ساخت مخازن راهبردی نفت خام گوره محقق می‌شود.

محسن عبدالحسین‌پور، مدیر برنامه‌ریزی طرح ساخت مخازن نفت خام گوره نیز تصریح کرد: ساخت یک خط لوله انتقال ۵۰۰ متری در عمق ۱۰ متری زمین با کار شبانه‌روزی طی ۱۰ روز آینده به پایان می‌رسد.

بر پایه این گزارش، طرح ذخیره‌سازی نفت خام گوره در گناوه، پایانه جمع‌آوری نفت‌های استخراجی ایران برای انتقال به پایانه صادراتی کشور یعنی جزیره خارک است.

آغاز این طرح از سال ۱۳۸۱ در گوره کلید خورد، اما طی ۲۰ سال و در سه پیمان به سرانجام نرسید، از این رو در سال ۱۴۰۱ وزارت نفت تصمیم گرفت این طرح را به پایان برساند و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مخازن ذخیره‌سازی نفت خام گوره در میانه بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر: ۲۶۸٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha