۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
البرز با تولید ۸۰ درصدی قطب تولید ماکارونی ایران به شمار می رود
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی البرز:

البرز با تولید ۸۰ درصدی قطب تولید ماکارونی ایران به شمار می رود

کرج- عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد ماکارونی کشور در این استان تولید می شود، گفت: واحدهای صنعتی استان که در زمینه تولید ماکارونی فعالیت دارند از دستگاه های مدرن، پیشرفته و بروز دنیا استفاده می کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، نبی اله نوری نسب با اشاره به اینکه استقرار بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در البرز این استان را به یک بازوی اقتصادی موثر برای کشور تبدیل کرده است، گفت: البرز از استان های شاخص در زمینه صنعت ماکارونی است و وجود برندهای ملی در این صنعت از شاخصه های اقتصادی استان است.

نوری نسب با بیان اینکه فعالان صنعت ماکارونی در البرز توان صادرات محصولات خود به تمامی نقاط دنیا را دارند، افزود: در حال حاضر با توجه به وجود تحریم ها و ممنوعیت های موجود، تولیدکنندگان ماکارونی در ایران بیشتر صادرات خود را به کشورهای همسایه از جمله افغانستان و عراق و همچنین چند کشورآفریقایی انجام می دهند.

به گفته نوری نسب بعد از اعمال تحریم های اقتصادی و همچنین محدودیت انتقال ارز، صنعت ماکارونی در ایران دچارمشکل شده و متاسفانه دستورالعمل های لازم در این مورد از سوی بانک مرکزی مورد کم توجهی و عدول قرار گرفته که  این امر موجب بروز اشکالاتی برای صنعتگران از جمله فعالان صنعت ماکارونی کشور شده است.

دولت تعهداتی در قبال صنعتگران دارد
این عضو انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی، با تاکید بر اینکه خوشبختانه صنعتگران ایرانی فراز و نشیب های موجود در مسیر توسعه فعالیت اقتصادی را با تدبیرحل می کنند، عنوان کرد: اما در این میان دولت نیز تعهداتی در قبال صنعتگران دارد که باید به آنها عمل کند، ازجمله اینکه وارد کردن قطعات مورد نیاز تولید از خارج کشور و یا گره های موجود در مبادلات ارزی دردسرهایی را برای تولیدکنندگان به همراه داشته است که امیدواریم در آینده حل و فصل شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی البرز ضمن تاکید بر اینکه اکنون در صنعت ماکارونی کشور میزان ماشین آلات نصب شده و تجهیزات مورد نیاز در این زمینه بیشتراز سرانه مصرف ماکارونی در ایران است، عنوان کرد: اما خیلی از این ماشین آلات نیاز به بازسازی و به روز شدن دارد.

وی با اشاره به اینکه تولید ماکارونی در واحدهای صنعتی البرز ۱۰۰ درصد مکانیزه است، گفت: به یقین این صنعت جزو صنایع پیشران کشور است و تاثیر مهمی درشتاب اقتصادی کشور دارد.

نوری نسب که خود از کارآفرینان برتر استان البرز در تولید ماکارونی است، در پایان عنوان کرد: ماکارونی و برنج، کالای جایگزین هستند و اگر بتوانیم ماکارونی بیشتری به بازار عرضه کنیم، می توانیم سرانه مصرف برنج در داخل را کاهش دهیم.

وی عنوان کرد: دولت در حال حاضر برای واردات هر واحد برنج باید دو تا سه برابر تامبن گندم مورد نیاز تولید همان حجم ماکارونی در داخل کشور، ارز هزینه کند؛ به عبارتی هزینه کرد ارزی خرید گندم مورد نیاز تولید ماکارونی در این راستا حدود یک سوم خرید برنج معمولی خارجی است.

کد خبر: ۵۸٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha