۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کمبودهای زیرساختی فرودگاه پیام عامل گرایش صادرکنندگان به حمل و نقل زمینی
صادر کننده نمونه البرزی با بازار مطرح کرد

کمبودهای زیرساختی فرودگاه پیام عامل گرایش صادرکنندگان به حمل و نقل زمینی

کرج- میرجلیلی صادرکننده نمونه محصولات کشاورزی در البرز با اشاره به نبود قرنطینه حفظ نباتات و گیاه پزشکی در فرودگاه پیام البرز، گفت: موانع موجود و همچنین طولانی شدن پروسه باعث استقبال و گرایش صادرکنندگان البرزی به سرمایه گذاری روی یخچال و حمل و نقل زمینی شده است.

خدیجه ستارزاده؛ بازار:سید احمد میرجلیلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: حدود ۱۰ سال با فرودگاه پیام همکاری کردیم و با هواپیماهایی که از کشورهای دیگر بارمی آوردند و باید خالی برمی گشتند به صورت چارتر به امارات و بحرین صادرات داشتیم.

میرجلیلی با اشاره به اینکه آن زمان کرایه ها مقرون به صرفه بودو اکنون خیلی افزایش یافته، افزود: به دلیل اینکه فرودگاه پیام در منطقه ویژه است مشکلات خاص خود را دارد.  

وی اظهار کرد: قرنطینه حفظ نباتات، قرنطینه گیاه پزشکی و پنجره واحدی که در گمرک بندر شهید باهنر بندرعباس وجود دارد و در عرض ۲ یا ۳ ساعت کارها انجام می شود، هنوز در فرودگاه پیام دایر نشده و برای طی مراحل کار و نمونه برداری و دریافت جواب و دیگر کارها ۲ یا ۳ روز طول می کشد.

میرجلیلی با بیان اینکه مسئولین گمرک در سه دوره گذشته پس از استان شدن البرز، همکاری خوبی داشته و حتی اعلام آمادگی برای ارزیابی بار در محل کردند، افزود: اکنون گواهی مبداء را اتاق بازرگانی صادر می کند اما موانع و مشکلات موجود در فرودگاه باعث گرایش به سرمایه گذاری روی یخچال و حمل و نقل جاده ای شده چرا که از راه زمینی طی ۴۸ ساعت بار با هزینه کمتر و مشکلات کمتر به شارجه می رسد.

صادرکنندگان به دلیل موانع فرودگاه پیام نمی توانند از ظرفیت آن استفاده کنند
این صادر کننده البرزی ادامه داد: از طرفی ارسال بار از طریق فرودگاه همه روزه نیست در حالیکه روزانه حداقل ۱۰۰ تن بار باید جابجا شود.

میرجلیلی گفت: از دولتمردان تقاضا داریم که با درنظر گرفتن نیاز صادرکنندگان بخش کشاورزی به اقلام ضروری مانند، موتور یخچال، لاستیک و غیره که به طور مداوم و همیشگی مورد نیاز است و در طول سال باید تعویض شود، مجوز تهیه اقلام بدهند تا بتوانند بدون نیاز به دلال ها و استعمارگری آنها اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی با تاکید بر اینکه اینها موانعی است که تولید و صادرات را با مشکل و چالش مواجه می کند، گفت: با حمایت از تولید و صادرکنندگان در این بخش دست دلالان از بازار کوتاه می شود.

میرجلیلی گفت: فرودگاه پیام فرودگاه بزرگ و خوبی است و آمادگی هر کاری دارد، اما متاسفانه با این شرایط صادرکننده نمی تواند از ظرفیت های آن استفاده کند.  

کد خبر: ۵۸٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha