۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱
درآمد مالیاتی باید جایگزین درآمد نفتی در کشور شود/ ضرورت اصلاح نظام مالیاتی
دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی:

درآمد مالیاتی باید جایگزین درآمد نفتی در کشور شود/ ضرورت اصلاح نظام مالیاتی

اردبیل - دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: ما چاره‌ای جز این‌که درآمد مالیاتی را به جای درآمد نفتی جایگزین کنیم، نداریم و به همین دلیل باید نظام مالیاتی اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار بازار، داوود گودرزدی بعد از ظهر دوشنبه در اولین همایش شفافیت و مبارزه با مفاسد اقتصادی در اردبیل با بیان اینکه یکی ویژگی های فساد در صورت عدم مبارزه، امکان شیوع  و گستردگی آن در جامعه است گفت: متاسفانه دولت‌ها و جریان‌های سیاسی در مبارزه با فساد، عملکرد مثبتی نداشته‌اند.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: روش درست مبارزه با فساد، ارتقاء از رویکرد پسینی مبارزه با فساد به رویکرد پیشینی مقابله با فساد است.

گودرزی با بیان اینکه شناخت گلوگاههای فساد در جامعه ضروری است گفت: هر شخصی که می‌خواهد فسادی را انجام دهد باید هزینه‌اش را متحمل شود و برای مبارزه با فساد باید هزینه فساد و احتمال مجازات فاسد را افزایش داد.

وی از شفافیت، تعارض منابع، نظارت، قانون نویسی، سیستم کاغذنویسی و انسان محور و فرایند قضایی به عنوان گلوگاه فساد نام برد و افزود: در کشور ما مسأله نظارت دارای نقص‌هایی است.

گودرزی بر تعارض برخی قوانین در کشور هم اشاره کرد و افزود: برخی از قوانین نیز هیچ ضمانت اجرایی ندارد.

وی به مقوله مالیات اشاره کرد و گفت: ما چاره‌ای جز این‌که از اقتصاد نفتی رهایی یافته و درآمد مالیاتی را به جای درآمد نفتی جایگزین کنیم، نداریم و به همین دلیل باید نظام مالیاتی اصلاح شود.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی بر اصلاح نظام جامع مالیاتی با تکیه بر پرداخت معوقات مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی و معافیت برخی از صنوف از پرداخت مالیات تاکید کرد.

کد خبر: ۵٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha