۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
بایدن: در صورت پایبندی ایران به برجام باز می‌گردیم/ سر حرفم درباره برجام هستم
در گفتگو با نیویورک تایمز مطرح شد؛

بایدن: در صورت پایبندی ایران به برجام باز می‌گردیم/ سر حرفم درباره برجام هستم

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا ضمن تشریح مواضع خود برای ماه‌ های اولیه دولت جدیدش، اعلام کرد که هنوز بر سر اظهارات خود در خصوص بازگشت به توافق هسته ای ایران ایستاده است.

به گزارش بازار، «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد که هنوز هم بر سر موضع خود درباره بازگشت به توافق هسته ای ایران ایستاده است.

وی در مصاحبه با توماس فریدمن از روزنامه نیویورک تایمز در پاسخ به این سوال که آیا هنوز به یادداشت چند هفته قبلش در وبگاه «سی ان ان»، مبنی بر اینکه «اگر ایران به تبعیت سفت و سخت به توافق هسته ای بازگردد، ایالات متحده هم دوباره به این توافق البته به عنوان نقطه شروعی برای مذاکرات آتی» و در نظر گرفتن این موضوع که او به  لغو تحریم هایی که «دونالد ترامپ» بر ایران وضع کرده پایبند است یا خیر، گفت: «این موضوع اقدامی سخت خواهد بود، اما بله».

چندی پیش مشاور سابق جو بایدن رئیس جمهوری منتخب امریکا اعلام کرده بود که بازگشت به برجام از اولویت‌های اصلی دولت جو بایدن خواهد بود و بایدن ظرف مدت کوتاهی پس ‌از استقرار در کاخ سفید، به برجام بازخواهد گشت.

«آموس هاچسن» اظهار کرده بود: معتقدم بایدن در ماه‌های نخست ریاست جمهوری به‌صورت کامل به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بازخواهد گشت؛ این مسئله به معنی لغو تحریم‌های امریکا در ازای تعلیق برخی برنامه‌های هسته‌ای توسعه یافته ایران در سه سال گذشته است.

کد خبر: ۵۷٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha