۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
 وضعیت ایمنی معادن مازندران ایده آل نیست
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران:

وضعیت ایمنی معادن مازندران ایده آل نیست

ساری- مرتضوی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران با اشاره به فعالیت ۱۰۰ معدن در استان گفت: وضعیت ایمنی معادن چندان ایده آل نیست.

سید مجتبی مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت ۱۰۰ معدن در استان اظهار داشت: این معادن به دو گروه زیرزمینی معادن زغال سنگ و معادن روباز شن وماسه تقسیم می شوند.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر وضعیت ایمنی بد نیست اما چندان ایده آل هم نیست، گفت: طی سال جاری نسبت به سال قبل حوادث کمتری داشتیم اما بازرسی های دوره ای نشان داد نیازمند تقویت ایمنی معادن هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران با تاکید براینکه در معادن زیرزمینی باید ایمنی تقویت شود، اظهار داشت: در معادن روباز نیز اگر نجنبیم و به سمت بازرسی های بیشتر نرویم ممکن است شاهد بروز حوادثی در آینده باشیم.

مرتضوی ادامه داد: بهره برداران خوبی در استان در بخش معدن داریم اما برخی از معدنکاران به ایمنی توجه کافی ندارند و باید پارامترها و عوامل ایمنی رعایت شود.

وی نبود آموزش را از جمله مشکلات و موانع فراروی بیان کرد و گفت: باید آموزش ها را بین معدنداران تقویت کرده و نظارت های این بخش را بیشتر کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران ارتقای سطح آموزش، بازرسی ها و نظارت بیشتر و برخورد قاطع با متخلفان را از جمله راهکارها برای ارتقای ایمنی معادن یاد کرد.

کد خبر: ۵۷٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha