۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
دولت نسبت به عدم اجرای قانون حق تصمیم گیری ندارد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت نسبت به عدم اجرای قانون حق تصمیم گیری ندارد

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: دولت حق ندارد نسبت به عدم اجرای قانون تصمیم گیری کند یا حرفی بزند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی، با اشاره به اعلام مخالفت سخنگوی دولت با طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملی، گفت: آنچه که تا امروز بر اساس نگاه قانون اساسی در کشور حاکم بوده این است که مجلس چارچوب قوانین و مقررات کشور را وضع می کند و دولت مجری مصوبات مجلس است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همان مجلسی که قوانین قبلی را تصویب کرده و به دولت اجازه داده بتواند در تصمیم های داخلی و خارجی اقدام کند، امروز قانونی تصویب کرده که بعد از تایید شورای نگهبان اجرایی می شود و تکالیف جدیدی برای دولت اعمال کرده است.

وی بیان کرد: دولت حق ندارد نسبت به عدم اجرای قانون تصمیم گیری کند یا حرفی بزند، خوشبختانه در قانون دیده شده که اگر دولت از قانون استنکاف کند چه تبعاتی دارد.

این نماینده مجلس با اشاره به مصوبه امروز نمایندگان در زمینه اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، گفت: با پیشنهاداتی که از طرف نمایندگان مطرح شد ضمانت های اجرایی محکمی برای اجرای طرح مذکور دیده شد، طبیعتا با این نگاه و رویکرد انتظار بیشتر از این نداشته باشیم چرا که نباید هر روز هزینه ناکارآمدی، سهل انگاری و نگاه مماشات آمیز با جریان مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران و جریانی که منجر به شهادت فخری زاده و سایر شهدای هسته ای شد، را بپردازیم.

پورابراهیمی، اظهار داشت: تصور می کنم مجلس عزم خود را برای تغییر راه جزم  کرده و حتما اقدامات را چه در تصویب و چه در اجرای قانون پیگیری می کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از دولت انتظار داریم که ابراز مخالفت نکند و در ضمن حتما آقای رئیس جمهور موضع دقیق دولت در رابطه با اجرای این طرح را هر چه سریع تر عملیاتی و اجرایی کنند.

کد خبر: ۵۷٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha