۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
ماه های سخت در انتظار بانک مرکزی آمریکا
رییس فدرال رزرو عنوان کرد

ماه های سخت در انتظار بانک مرکزی آمریکا

پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا با توجه به پیامدهای ناشی از شیوع کرونا ماه های سختی را برای بانک مرکزی این کشور پیش بینی کرد.

به گزارش بازار، بانک مرکزی آمریکا (فدرال رِزِرو) هشدار داد این کشور با توجه به کندی از سرگیری کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی- مالی در کشور و پیامدهای ناشی از شیوع کرونا، ماه‌های دشواری پیش رو دارد.

جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا در جلسه استماع خود که روز سه شنبه در آن اعضای کمیته بانکی سنا حضور داشتند بر این نکته پافشاری خواهد کرد.

جروم پاول با توجه به متن سخنرانی خود به سناتورها چنین خواهد گفت: افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کووید-۱۹، چه در اینجا و چه در خارج از کشور، نگران کننده است و این می‌تواند چالشی برای ماه‌های آینده باشد.

وی در ادامه تاکید خواهد کرد: اخبار اخیر در مورد واکسن ضد بیماری همه گیر کووید-۱۹ برای میان مدت بسیار مثبت است. در این میان، چالش‌ها و عدم اطمینان‌های قابل توجهی به خصوص در مورد زمان، تولید، توزیع و کارایی واکسن ضد بیماری همه گیر کووید-۱۹ در گروه‌های مختلف باقی مانده است. ارزیابی دقیق و با اطمینان درباره جدول برنامه زمان بندی شده و میزان پیامدهای اقتصادی دشوار است.

رابرت کاپلان، رئیس بانک مرکزی دالاس نیز همین نظر را دارد. وی ‌گفت: انتظار می‌رود رشد اقتصادی شدید در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ رقم بخورد، اما وضعیت بسیار دشوار طی سه تا شش ماه آینده وجود دارد.

کد خبر: ۵۷٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha