۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
رشد شاخص اکثر بورس‌های جهان

رشد شاخص اکثر بورس‌های جهان

شاخص کل بورس اوراق بهادار در بازارهای اروپایی و آسیایی امروز در مقایسه به روز قبل افزایش یافت.

به گزارش بازار، به جز بورس سوییس، شاخص کل بورس اوراق بهادار کشورهای اروپایی در معاملات امروز افزایش یافت.

بازارهای اروپایی
شاخص کل سهام بورس ‌پاریس در ‌معاملات ‌امروز با ۷۳ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به پنج هزار و ۵۵۸ واحد رسید.

شاخص کل سهام بورس فرانکفورت آلمان (Dax ۳۰)، در معاملات امروز با ۸۴ صدم درصد افزایش به ۱۳ هزار و ۴۰۲ واحد رسید.

شاخص کل سهام بورس لندن (فوتسی ۱۰۰) در معاملات امروز با ۹۷ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به شش هزار و ۳۲۹ واحد رسید.

شاخص سهام بورس ‌یورواستاکس ۵۰ (EuroStoxx ‌۵۰ ‌) ‌ ‌که در آن در هر روز ‌کاری سهام ۵۰ شرکت ‌بزرگ منطقه یورو ‌ارزشگذاری و خرید و ‌فروش می‌شود، با ۷۴ صدم درصد افزایش به سه هزار و ۵۱۸ واحد رسید.

شاخص سهام ‌فوتسی یوروفرست ۳۰۰ (FTSEurofirst ۳۰۰) نیز که در ‌آن در هر روز کاری ‌سهام ۳۰۰ شرکت بزرگ ‌منطقه یورو، ‌ارزشگذاری و خرید و ‌فروش می ‌شود با ۳۷ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به یک هزار و ۵۰۹ واحد رسید.

شاخص سهام بورس ‌استاکس ۶۰۰ (Stoxx ۶۰۰) ‌ نیز که در ‌آن در هر روز کاری ‌سهام ۶۰۰ شرکت کوچک، متوسط و بزرگ ‌ ۱۸ کشور اروپایی در آن ‌ارزشگذاری و خرید و ‌فروش می ‌شود و تقریبا ۹۰ درصد سهام شناور آزاد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس‌های اروپایی را پوشش می‌دهد، ۶۱ صدم درصد افزایش یافت.
 
بازارهای آسیایی
در بازار کشورهای آسیایی نیز شاخص کل بورس اوراق بهادار افزایشی بود.

شاخص سهام ‌نیکی ۲۲۵، Nikkei ‌۲۲۵، ‌یکی ‌از دو شاخص عملکرد ‌بورس اوراق ‌بهادار ‌توکیو که سهام ‌۲۲۵ ‌شرکت ‌بزرگ ‌ژاپن در آن ‌فهرست ‌ و در هر روز کاری ارزشگذاری می‌شوند در پایان معاملات امروز با یک و ۳۴ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۲۶ هزار و ۷۸۷ واحد رسید.

ارزش شاخص سهام توپیکس، ‌TOPIX، ‌دیگرشاخص ‌عملکرد ‌بورس ‌اوراق بهادار توکیو، هم در پایان داد و ستدهای امروز با ۷۷ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به یک هزار و ۷۶۸ واحد رسید.

شاخص سهام مرکب هنگ سنگ Hang Seng، یکی از شاخص‌های عملکرد بورس اوراق بهادار هنگ کنگ، نیز در پایان معاملات امروز با ۸۶ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۲۶ هزار و ۵۶۷ واحد رسید.

در بازار مالی تایوان، شاخص کل بورس اوراق بهادار این کشور Taiwan Stock Exchange Corporation در پایان معاملات امروز، با یک و ۱۹ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۱۳ هزار و ۸۸۵ واحد رسید.

در بازار بورس کره جنوبی، شاخص قیمت سهام مرکب کره جنوبی (Korea Composite Stock Price Index) در پایان معاملات امروز، با یک و ۶۶ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به دو هزار و ۶۳۴ واحد رسید.

در بازار مالی سنگاپور، شاخص کل بورس اوراق بهادار این کشور (sgx)، با ۱۴ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به دو هزار و ۸۰۹ واحد رسید.

شاخص مرکب بورس شانگ‌های هم در معاملات امروز با یک ۷۷ صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به سه هزار و ۴۵۱ واحد رسید.
 
 اقیانوسیه
در بازار مالی استرالیا، شاخص کل بورس اوراق بهادار سیدنی Sydney Stock Exchange (SSX) با یک و هشت صدم درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به شش هزار و ۵۸۸ واحد رسید.
 
بازارهای مالی آمریکا
اما در وال استریت، قراردادهای آتی که بر روی شاخص‌های ‌بورس ‌نیویورک شامل شاخص سهام صنعتی داو ‌جونز، شاخص سهام نزدک و شاخص سهام استاندارد اند ‌پورز ۵۰۰، بسته می‌شود و در نتیجه آن، تحویل سهام در آینده صورت می‌گیرد، در معاملات امروز کاهش یافت.

به طوری که شاخص میانگین شاخص سهام صنعتی داو ‌جونز، یکی ‌از سه شاخص عملکرد بورس ‌اوراق ‌بهادار نیویورک با ۹۱ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۲۹ هزار و ۶۳۸ واحد رسید.

شاخص سهام استاندارد اند ‌پورز ۵۰۰، سومین شاخص عملکرد ‌بورس اوراق بهادار نیویورک که ‌از فهرستی متشکل از سهام ‌۵۰۰ ‌شرکت مهم در ‌بازار بورس ‌نیویورک تشکیل شده است با ۴۶ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به سه هزار و ۶۲۱ واحد رسید.

شاخص سهام نزدک، دیگر شاخص ‌عملکرد بورس اوراق بهادار ‌نیویورک که بزرگ‌ترین بازار ‌معاملات الکترونیک سهام در ‌آمریکا است، با شش صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۱۲ هزار و ۲۶۸ واحد رسید.
 
بازار ارز و سکه
در بازار داد و ستدهای ارزی اروپا، نرخ‌های برابری در نوسان بود. به طوری که ارزش یورو برابر دلار ۳۷ صدم درصد افزایش یافت. ‌در معاملات ‌امروز، هر یک یورو برابر ۱,۱۹۷۲ دلار معامله می‌شد. در پایان معاملات روز کاری پیشین نرخ برابری این دو ارز، به نسبت هر ۱,۱۹۲۸ دلار به یک یورو بود.

ارزش برابری دلار آمریکا با ین ژاپن نیز در معاملات امروز بازار توکیو، دو صدم درصد کاهش یافت. بدین صورت که هر ۱۰۴,۲۵ ین برابر یک دلار آمریکا معامله می‌شد. در پایان معاملات روز کاری پیشین این بازار، هر ۱۰۴,۲۷ ین برابر یک دلار آمریکا داد و ستد می‌شد.

ارزش برابری ین با یورو نیز در معاملات امروز بازار توکیو، ۳۷ صدم درصد افزایش یافت. بدین صورت که هر ۱۲۴,۸۵ ین برابر یک یورو معامله می‌شد. در پایان معاملات روز کاری پیشین این بازار، هر ۱۲۴,۳۹ ین برابر یک یورو داد و ستد می‌شد.
 
ارزش برابری دلار با ارزهای معتبر جهان
شاخص دلار برابر سبد ارزی مرجع بین المللی متشکل از شش ارز ‌مهم جهان ‌یعنی ‌یورو، پوند ‌انگلیس، ‌ین ‌ژاپن، ‌فرانک سوئیس، ‌دلار کانادا و ‌کرون ‌سوئد، با ۱۵ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۹۱,۷۳۱۰ رسید.
 
بهای طلا
بهای طلا در معاملات ‌ امروز بازار ‌فلزات ‌گرانب‌های اروپا، افزایش یافت. به طوری که بهای هر اونس ‌طلا با ۸۲ صدم درصد افزایش ‌نسبت به ‌پایان معاملات ‌روز ‌کاری پیشین ‌به یک هزار و ۷۹۱ دلار و ۵۵ سنت رسید. بهای این فلز گرانبها در پایان معاملات روز کاری پیشین به یک هزار و ۷۷۷ دلار و دو سنت رسیده بود.
 
اوراق قرضه
در بازار اوراق قرضه هم نرخ سودها تغییری نداشت. به طوری که نرخ سود اوراق قرضه و بهادار با سررسید ۱۰ ساله آلمان که نقش مبنا و مرجع را در کشورهای عضو منطقه یورو ایفا می‌کند، بدون هیچ تغییری نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به منفی ۵۷ صدم درصد رسید. نرخ سود اوراق قرضه و بهادار وزارت خزانه داری آمریکا با سررسید ۱۰ ساله هم در معاملات امروز بدون هیچ تغییری نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۱۵ صدم درصد رسید.

کد خبر: ۵۷٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha