۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
استان سمنان روزانه به ۳۰ تن تخم‌مرغ نیاز دارد
استاندار سمنان:

استان سمنان روزانه به ۳۰ تن تخم‌مرغ نیاز دارد

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه این استان روزانه به ۳۰ تن تخم‌مرغ نیاز دارد، گفت: ۸۰ تن روزانه تخم مرغ در استان سمنان تولید می شود در نتیجه کمبودی از این لحاظ وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا آشناگر ظهر سه‌شنبه در ششمین جلسه ویدئوکنفرانسی ستاد تنظیم بازار استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه در سطح استان روزانه ۸۰ تن تخم مرغ تولید می شود، بیان کرد: ۳۰ تن از این میزان تولید، سهم مصرف روزانه استان است.

وی با بیان اینکه ۵۰ تن تخم مرغ روزانه از استان سمنان به دیگر استان ها به خصوص تهران صادر می شود، افزود: در زمینه تخم مرغ کمبودی در سطح استان وجود ندارد.

استاندار سمنان با بیان اینکه در سطح این استان برای تأمین گوشت مرغ و تخم‌مرغ به‌هیچ‌عنوان مشکلی وجود ندارد، تاکید کرد: دستگاه های نظارتی بر توزیع و عرضه تخم مرغ و مرغ نظارت بیشتری داشته باشند.

آشناگر با بیان اینکه مشکلات تامین نهاده های طیور ممکن است کاهش جوجه ریزی را به دنبال داشته باشد، گفت: کاهش جوجه ریزی می تواند به کاهش مرغ و کمبود ان در سطح استان منجر شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان سمنان نیز در این نشست درباره کمبود برخی اقلام مصرفی مردم که شائبه آن این روزها مطرح است، گفت: کمبود تخم‌مرغ بازار حاصل ایجاد جو روانی در فضای مجازی است.

علی تشنه دل با بیان اینکه کمبودی از لحاظ تامین مرغ و تخم مرغ وجود ندارد، بیان داشت: تولید کنندگان در حال تولید محصولات هستند و حتی مازاد مصرف نیز در استان صادر می شود.

وی با بیان اینکه تولید تخم‌مرغ در استان سمنان ۸۰ تُن در روز و سالانه ۲۹ هزار و ۵۰۰ تن برآورد شده که سه برابر مصرف استان است، ابراز کرد: مشکلی در زمینه تولید محصولات در سطح استان سمنان وجود ندارد.

کد خبر: ۵۷٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha