۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
تهاتر با تأمین اجتماعی برای حل بدهی‌های شهرداری
رئیس شورای شهر تهران خبر داد

تهاتر با تأمین اجتماعی برای حل بدهی‌های شهرداری

هاشمی، رئیس شورای شهر تهران از تهاتر شهرداری با تأمین اجتماعی برای حل بدهی‌های شهرداری به این سازمان خبر داد و گفت: این موضوع به هیچ عنوان بحث تراکم‌فروشی نیست.

به گزارش بازار، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسات شورا به صورت ترکیبی در حال برگزاری است و امروز با حضور ۱۹ نفر از اعضاء جلسه را برگزار کردیم که در ابتدا تذکراتی مطرح شد و دوستان نقدهایی به برخی از اقدامات شهرداری، دولت و مجلس داشتند.

هاشمی درباره ماجرای تهاتر شهرداری با تأمین اجتماعی گفت: برخی از بیمارستان‌های پایتخت از جمله بیمارستان میلاد پایان کار ندارد یا عوارض ساختمانی توسط تأمین اجتماعی به شهرداری داده نشده و از طرفی از آنجایی که شهرداری به تأمین اجتماعی بدهی دارد قرار شد در این راستا تهاترهایی صورت گیرد.

وی بیان داشت: این موضوع بحثی است که بدهی‌های شهرداری را به تأمین اجتماعی برطرف می‌کند و به هیچ عنوان موضوع تراکم‌فروشی نیست همچنین قضیه در حال حل شدن است البته اگر مطبوعات اجازه دهند.

محسن هاشمی ادامه داد: تصویب عوارض توسط شوراهای شهر انجام می‌گرفته که با اقدام اخیر مجلس این مسئله زیر سوال رفته است و ما موضوع را پیگیری می‌کنیم تا ببینیم چگونه می‌توان آن را حل کرد.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: مسئله ساختار شهرداری امروز در صحن شورا مطرح شد و از آنجایی که برخی معاونت‌ها برای تشکیل یا تجمیع مصوبه شورای شهر را ندارند تذکراتی به مدیران شهرداری مطرح شد.

وی گفت:‌همچنین ۱۵ پرونده مربوط به باغات امروز در صحن شورا مطرح شد که اعضای شورای شهر به باغ بودن تعدادی از این پرونده‌ها و باغ نبودن تعدادی دیگر رأِی دادند.

محسن هاشمی در مورد اقدام اخیر مجلس در مورد تصویب عوارض بدون تصمیم‌گیری شورای شهر هم گفت: بر اساس قوانین تصویب عوارض در شهر بر عهده شورای شهر است، ولی شورای نگهبان با این موضوع مخالفت کرده و ایرادهایی به مصوبه مجلس در این زمینه داشته است. شورای نگهبان شورای شهر را برای تصویب عوارض چندان دخیل ندانسته و سوء تفاهم‌هایی در این زمینه پیش آمده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌این مسأله از سوی شورای نگهبان جهت بررسی در مجلس ارائه شده است و نمایندگان بدون پیگیری و اخذ نظر مربوطه به نظر شورای نگهبان رأی داده‌اند که ما اکنون باید این قضیه را پیگیری کنیم تا حقوق شورا را بازگردانیم.

کد خبر: ۵۷٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha