۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
دولت در بودجه ۱۴۰۰ دنبال جبران کاهش قدرت خرید کارکنان و بازنشستگان است
سخنگوی دولت:

دولت در بودجه ۱۴۰۰ دنبال جبران کاهش قدرت خرید کارکنان و بازنشستگان است

ربیعی، سخنگوی دولت با بیان اینکه لایحه بودجه هنوز در حال تکمیل است، اظهار کرد: دولت سعی می‌کند جبران کاهش قدرت خرید را در حقوق کارکنان و بازنشستگان انجام دهد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی سخنگوی دولت روز سه شنبه در نشست خبری هفتگی خود که در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: دولت شهادت فرزند جامعه علمی ایران را به مقام معظم رهبری، مردم شریف و صبور، جامعه علمی کشور و خانواده ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کند.

سخنگوی دولت افزود: این ترور وحشیانه پدری را از خانواده خود، دانشمندی را از جامعه دانشگاهی و شهروندی افتخار آفرین را از ملت ما گرفت اما هرگز نخواهد توانست به هدفی فراتر از این دست بیابد.

ربیعی افزود: قطعاً تروریست‌ها به اهداف خود نخواهند رسید دانش هسته‌ای و دفاعی ما ترور شدنی و برگشت پذیر نیست مردم ما هم نه تنها متاثر از عملیات روانی این ترور قرار نگرفتند بلکه همانطور که رفتار این روزهای آنها نشان داد، هوشمندتر و متحدتر نسبت به منافع ملی و برابر دشمنان واقعی ملت ما شدند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری به هم زدن آرامش روانی جامعه ناامید کردن مردم و دستیابی به پیروزی و به عقب راندن فشار حداکثری، ایجاد سردرگمی در استراتژی ایران و واداشتن به بازی در زمین دشمن و در نهایت برهم زدن امنیت منطقه و مسدود کردن روزنه‌های صلح و آرامش را از اهداف این ترور عنوان کرد.

ربیعی به هم خوردن فضای امنیت جهانی با توجه به تغییرات پیش رویی که فرصتی برای احقاق حقوق ملت ایران فراهم می آورد و این تروریست ها خود را بازنده آن می‌بینند هدف دیگر این عملیات تروریستی عنوان کرد و گفت: تروریست‌ها به ضعف بنیادی خود آگاهند و می‌دانند  که نمی‌توانند موتور پیشرفت‌های علمی ایران را  متوقف کنند و مقابل عزم و اراده ایران و ایفای نقش موثر در صلح، امنیت و جامعه جهانی و باز داشتن ایران از برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای، اقدامی زبون و حقیرانه سامانه دادند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: تروریست‌ها با شگرد شیطانی سعی در جبران ضعف خود دارند. آنها در همراهی با پادوهای رسانه ای خود می کوشند با بزرگنمایی اقدام حقارت آمیزشان و لاپوشانی نیات سیاسی پلیدشان به ذهن و اراده ما رخنه کنند که البته چنین اجازه پیدا نکرده و نخواهند کرد.

ربیعی ادامه داد: خلاف آنچه در رسانه‌های خارجی می‌شنویم در مورد ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته ای کشورمان سازمانهای تروریستی و جاسوسی به رغم ادعایهای زیاد خود زیر پوشش ما قرار داشتند و محل وقوع ترور پیش بینی شده بود و با کمی دقت و رعایت پروتکل‌های حفاظتی می توانستیم این جنایت را ناکام بگذاریم.  

وی ادامه داد: در همین حال دستگاههای امنیتی چون همیشه برای بهبود هر چه بیشتر رویه‌های خود و اظمینان از تکرار نشدن این اتفاقات ناگوار تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

سخنگوی دولت اظهار کرد: دولت از همان نخستین ساعت‌های انتشار بیانیات مقام معظم رهبری، براساس دو رهنمود ایشان، خود را متعهد کرد که بسیج تمام قوای خود را برای پیگیری و مجازات عاملان و آمران این جنایت و ودیگر اینکه اطمینان از تداوم راه پرفروغ شهید فخری‌زاده و مجموعه ای بزرگ از دانشمندان ما در صنایع گوناگون با شتابی توقف ناپذیر و اراده ای راسخ تر از قبل سامان دهد.

ربیعی تصریح کرد: در راستای این تعهد،  حق ملت ایران برای پاسخ قاطع شامل «کیفیت، ابعاد، زمان و مکان آن»  محفوظ است.

شهروندان استان‌های جنوبی از اجتماع غیرضرور پرهیز کنند
سخنگوی دولت در بخش دیگری از  این نشست درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور، گفت: پس از اعمال تعطیلی‌های گسترده و رعایت رضایت بخش مردم آمارها نشان می‌دهد تعداد بستری‌ها رو به کاهش و روند نزولی دارد با این روند پیش بینی می‌شود مرگ و میر در آینده کاهش خواهد داشت.  

ربیعی، گزارش‌ها حاکی است اکثر استان‌ها نسبت به هفته‌های قبل وضع بهتری را دارد. در عین حال نگرانی این روزهای ما در استان‌های جنوبی است.

وی اضافه کرد: به دلیل زمستان دیررس در این استان‌ها همراه با روشن شدن وسایل گرمایشی و بسته شدن پنجره‌ها، جابجایی هوا و تهویه مناسب با مشکل روبرو خواهند شد. بنابراین به شهروندان استان‌های جنوبی توصیه می‌کنم از اجتماعات فامیلی و غیر ضرور در منازل و محل های سربسته خودداری کنند.

تمرکز بر قطع حرکت ویروس به‌وسیله مبتلایان
ربیعی با بیان اینکه برنامه اصلی در این مرحله برای قطع شیوع تمرکز بر روی قطع حرکت ویروس به‌وسیله مبتلایان است، افزود: مجموع مبتلایان حدود ۳ درصد جامعه است که شناسایی آنها را شروع کرده‌ایم  و ردیابی‌ها برای قطع انتقال و تسری ویروس با شدت ادامه خواهد داشت.

سخنگوی دولت در ادامه از هموطنان مبتلا خواست با مراعات، عدم تماس و خود قرنطینه کردن به مسوولیت خود در قبال دیگران عمل کنند و افزود: اگر مبتلایان همکاری کرده و قرنطینه را رعایت کنند بدون آسیب به معشیت مردم کار را ادامه خواهیم داد.

وی یادآورشد: بنا بر گزارش ارائه شده از بهبود مسیر رشد اقتصادی از فصل دوم ۱۳۹۹ پیش بینی می‌شود در پایان سال به رغم فشارها و جنگ اقتصادی و با وجود اینکه رشد ارزش افزوده نفت و گاز طبیعی ما کاهش داشته است، در گروه کشاورزی ۲.۱ درصد، صنایع و معاون ۳.۳ درصد، در صنعت ۶.۳ درصد و خدمات ۱ درصد رشد خواهیم داشت. بنابراین رشد تولید ناخالص داخلی ما به ۱.۱ درصد و رشد ناخالص داخلی بدون نفت ۱.۸ درصد در پایان سال خواهد بود.

جبران کاهش قدرت خرید در حقوق کارکنان و بازنشستگان
ربیعی با بیان اینکه لایحه بودجه هنوز در حال تکمیل است، اظهار کرد: دولت سعی می‌کند جبران کاهش قدرت خرید را در حقوق کارکنان و بازنشستگان را انجام دهد. از سوی دیگر طبیعتا میزان فروش نفت کشور نسبت به گذشته افزایش خواهد یافت و دولت این درآمد اضافی را صرف سرمایه گذاری‌های زیربنایی و تکمیلی خواهد کرد.  

شاخصه لایحه بودجه ۱۴۰۰؛ کاهش وابستگی بودجه به نفت
سخنگوی دولت کاهش وابستگی بودجه جاری را به نفت را از شاخصه های  لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور عنوان کرد و گفت: هر چه از نفت به دست آید خرج حمایت از توسعه زیرساختی کشور و حمایت اجتماعی و معیشتی از مردم خواهد شد. بنابراین وابستگی بودجه به ویژه بودجه جاری به نفت افزایش نخواهد یافت.

کد خبر: ۵۷٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha