۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
دولت الکترونیک عدالت در توزیع فرصتها را محقق می کند
وزیر صمت:

دولت الکترونیک عدالت در توزیع فرصتها را محقق می کند

وزیر صمت  گفت: عدالت در توزیع فرصت ها و همچنین خدمات دهی با تحقق دولت الکترونیک فراهم می شود که انجام این مهم به درستی در اولویت برنامه های دولت و وزارتخانه قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، رضا رحمانی در جلسه بررسی تکالیف وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص راه اندازی سامانه های الکترونیکی مصوب هیات دولت و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: یکی از کارهای اولویت دار زیربنایی و اساسی برای خدمات دهی بهتر و سالم سازی محیط اداری در این کشور تحقق دولت الکترونیک است.

وی با تأکید بر اینکه با تحقق دولت الکترونیک عملاٌ با فساد مبارزه شده است، تصریح کرد: عدالت در توزیع فرصت ها و همچنین خدمات دهی، با تحقق دولت الکترونیک فراهم می شود که انجام این مهم به درستی در اولویت برنامه های دولت و وزارتخانه قرار گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: فساد عموماً در محیط‌هایی که ابهام وجود دارد و شفاف نیست، شکل می‌گیرد و اگر فرآیند انجام کارها الکترونیکی شود، محیط شفافی به وجود خواهد آمد و فساد در نطفه شکل نخواهد گرفت.

رحمانی با تأکید بر ضرورت بسیج همه جانبه تمامی امکانات برای تحقق دولت الکترونیک در مجموعه وزارتخانه بیان کرد: زمان و دوره فضاهای مبهم و غیرشفاف گذشته است و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در تحقق دولت الکترونیک پیشرو باشد.

وی با تآکید بر برگزاری جلسات منظم و مداوم برای پیگیری این موضوع، افزود: نحوه گزارش دهی و اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده در این راستا نیز باید منظم و مستمر باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: خدمات با عدالت و بدون تبعیض باید در اختیار همگان قرار بگیرد و در این راستا سامانه های الکترونیکی خدمات دهی باید تکمیل شوند و این سامانه ها به همدیگر لینک نیز بشوند.

رحمانی همچنین گفت: در جهت راه اندازی و تکمیل سامانه ها آمادگی همکاری برای تامین بودجه و حل و فصل مشکلات مربوطه را داریم.

گفتنی است در این جلسه، تکالیف وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص راه اندازی سامانه های الکترونیکی مصوب هیات دولت و همچنین قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد بررسی قرار گرفت و گزارشات لازم ارایه شد.

کد خبر: ۵٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha