۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
احتکار خانگی چالش کمبود روغن نباتی در بازار اصفهان| قیمت مصوب مرغ اعلام می‌شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

احتکار خانگی چالش کمبود روغن نباتی در بازار اصفهان| قیمت مصوب مرغ اعلام می‌شود

اصفهان- عادل مرام، معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: احتکار خانگی روغن نباتی در استان با توجه به کمبود این محصول در بازار به چالشی بزرگ تبدیل شده است.

اکبر عادل مرام در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص آخرین وضعیت توزیع و قیمت گذاری مرغ در اصفهان اظهار داشت: همچنان نرخ مصوب در استان اصفهان ۲۲ هزار تومان است و ستاد تنظیم بازار قیمت جدیدی را برای این محصول اعلام نکرده است.

قیمت مصوب مرغ در اصفهان مشخص می‌شود
وی افزود: فردا ستاد تنظیم بازار استان اصفهان در خصوص تعیین قیمت مرغ جلسه‌ای را خواهد داشت که مشخص می‌کند برنامه‌ای برای افزایش قیمت مصوب مرغ در اصفهان وجود دارد یا خیر؟

معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه طی چند روز اخیر با توجه به تزریق مرغ بیشتر به بازار و به سطح مصرف رسیدن جوجه‌ ریزی آبان ماه شاهد روند نزولی قیمت مرغ در اصفهان بوده‌ایم، افزود: روز گذشته مرغ در اصفهان به قیمت ۲۹ هزار تومان به فروش رسید و این در حالی است که تا قبل از آن مرغ کیلویی ۳۵ هزار تومان نیز فروخته شده بود.

وی در خصوص آخرین وضعیت توزیغ روغن نباتی در استان اصفهان نیز ابراز داشت: در این زمینه باید توجه داشت که عواملی همچون تامین مواد خام اولیه، میزان تولید در کارخانه‌ها و از سوی دیگر حمل و نقل مواد خام از بندر به کارخانه و روغن تولید شده از کارخانه به محل توزیع در این زمینه نقش بسزایی دارند.

عادل مرام با تاکید بر اینکه توزیع مواد خام در استان‌ها توسط شرکت‌های توزیع و حواله‌های غله صورت می‌گیرد، افزود: در استان اصفهان این امر انجام شده و توزیع روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مرور در حال انجام است.

چرا برای فروش روغن نباتی از شماره ملی استفاده می‌شود؟
وی در پاسخ به این سوال که چرا توزیع روغن نباتی با دریافت شماره ملی صورت می‌گیرد، گفت: متاسفانه در این شرایط شاهد احتکارهای خانگی بوده‌ایم که در اصفهان به یک معضل تبدیل شده است و از این رو برای حل این مشکل استفاده از شماره ملی را در دستور کار قرار دادیم.

معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه توزیع روغن نباتی در استان اصفهان در سامانه «رهتاب» صورت می‌گیرد، اضافه کرد: هنوز مشخص نیست چه زمانی مشکل کمبود روغن در اصفهان برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که مسئولان استان سعی داشتند بحث فراوانی افزایش یابد اما باید توجه داشت بخش عمده‌ای از تولید روغن بسته به واردات مواد اولیه است برای حمل و نقل این محصولات دچار مشکل هستیم ضمن اینکه میزان تقاضا در بازار نیز روز به روز رو به افزایش است.

دلیل افزایش قیمت لبنیات در اصفهان
عادل مرام در خصوص چرایی افزایش قیمت لبنیات در اصفهان نیز اظهار داشت: این افزایش متاثر از افزایش قیمت شیرخام مصوب در ستاد  تنظیم بازار کشور است و این امر ناشی از افزایش قیمت تولید این محصول در دامداری‌ها بوده است.

وی گفت: بر اساس اعلام تنظیم بازار از تاریخ ۲۶ آبان ماه قیمت هر کیلو شیرخام از سه هزار و تومان به چهار هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

قیمت مصوب شیر، ماست و پنیر در اصفهان
معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه در این مصوبه قیمت ماست و پنیر نیز اعلام شده است، افزود: برای مثال قیمت شیر نایلونی ۹۰۰ گرم کم چرب پنج هزار و ۴۰۰ تومان، شیر بطری یک لیتیری کم چرب ۱.۵ درصد هفت هزار و ۱۰۰ شیر بطری یک لیتری دو درصد چربی هفت هزار و ۵۰۰ تومان، شیر بطری یک لیتری سه درصد چربی هشت هزار و ۵۰۰، شیز بطری۳.۲ چربی هشت هزار و ۶۰۰ تومان، ماست ۹۰۰ گرمی کم چرب ۱.۵ درصد چربی هشت هزار تومان، ماست ۹۰۰ گرمی سه درصد ۹ هزار و ۷۰۰ تومان، ماست دبه ای ۲.۵ کیلویی کم چرب ۱.۵ درصد چربی ۲۱ هزار تومان، ماست ۲.۵ کیلویی پرچرب سه درصد ۲۴ هزار تومان و پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب شد.

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که برخی از محصولات لبنی فراوری شده در بازا قیمت‌های بیشتری را خواهند داشت.

کد خبر: ۵۷٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha