۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
 اراضی استان مرکزی ظرفیت برداشت سالیانه تا یک تُن محصول باریجه را دارد
مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی:

اراضی استان مرکزی ظرفیت برداشت سالیانه تا یک تُن محصول باریجه را دارد

اراک- مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: اراضی استان مرکزی ظرفیت برداشت سالیانه تا یک تُن محصول باریجه را دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، ابراهیم مومنی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری همایش کشوری گیاهان دارویی- صنعتی که از ۳۰ بهمن در استان مرکزی برپا خواهد شد گفت:  این همایش با حضور ۱۳ استان کشور شامل مرکزی، فارس، کرمان، اصفهان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، کردستان، کرمانشاه، چهار محال بختیاری، گلستان، کرمان و کرمان جنوبی برگزار می‌شود.

مومنی با اشاره به وجود ۱۰۵ هکتار اراضی مستعد برداشت گیاهان دارویی شامل باریجه و کتیرا در اراضی طبیعی استان مرکزی گفت:  اراضی استان مرکزی ظرفیت برداشت سالیانه تا یک تُن محصول باریجه را دارند که بهره‌برداری از این اراضی علاوه بر ایجاد اشتغال در استان، افزایش در آمد اقتصادی برای شاغلان این بخش  را به همراه خواهند داشت.

مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بیان داشت: کشت گیاهان دارویی در راستای افزایش بهره‌وری از آب، رونق تولید در عرصه‌های کشاورزی و درآمد اقتصادی برای کشاورزان در اراضی کشاورزی استان انجام شده‌ است.

وی در ادامه بررسی سیاست‌ها، ضوابط حفاظت، احیا و توسعه بهره‌برداری و صادرات محصولات فرعی و غیر چوبی جنگلی، مرتعی و بیابانی از جمله اهداف برگزاری این همایش تخصصی دانست و عنوان داشت: کشت گیاهان دارویی در ۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام می‌شود.

کد خبر: ۵٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha