۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
 مرغ بالاتر از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان را به تعزیرات گزارش کنید
مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران:

مرغ بالاتر از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان را به تعزیرات گزارش کنید

اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران قیمت مصوب مرغ را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام و بر مازاد کالا در میادین تره‌بار تاکید کرد.

به گزارش بازار، محمدعلی اسفنانی عرضه نشدن مرغ را موجب گرانی هفته‌های اخیر دانست و افزود: جوجه‌ریزی توسط مرغداران کم شده بود و ما پیشتر اعلام کرده بودیم این مسئله راهکار دارد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون پیش بینی شده سازمان پشتیبانی امور دام باید در زمان مازاد کالا ذخیره سازی کند و در زمان مناسب عرضه نماید.

اسفنانی عدم دپوی مناسب را موجب افزایش قیمت بی حد مرغ طی هفته‌های متوالی عنوان و تصریح کرد: متاسفانه برخی فرصت طلبان نهایت بهره را بردند و قیمت را به میزان مورد نظرشان رساندند.

وی افزود: علت افزایش قیمت صرف نظر از کاهش تولید مبنی بر تامین ارز نیمایی برای خرید نهاده و در نتیجه افزایش هزینه برای تولید کننده بود.

اسفنانی اضافه کرد: نهاده دولتی موجب شد قیمت زیر نرخ مصوب باشد.

وی آخرین قیمت مرغ را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تخمین زد و تاکید کرد در میادین میوه و تره بار و نیز فروشگاه‌ها زیر این قیمت عرضه می‌شود و صنوف نیز با نرخ مصوب مرغ را به فروش می‌رسانند.

اسفنانی گفت: همچنین تخلفی را شاهد بودیم که مرغ مازاد میوه و تره بار را به شهرستانی دیگر ارائه دادند که پرونده تشکیل دادیم و پیگیری شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرتهران در ادامه مصاحبه با رادیوگفت‌وگو اظهار کرد: اگر ما به دپوی انبار ماسک ورود نمی‌کردیم چه بسامیزان مرگ و میر ناشی از کرونا بیشتر بود و اتفاق خوب دیگر ورود دستگاه‌ها و اقدام به تولید ماسک و اقلام بهداشتی بود.

اسفنانی ادامه داد: برخی اقلام مثل مرغ فقط از طریق انبارهای استراتژیک جبران می‌شود و تلاش ما اینست که چنین وضعیتی پیش نیاید.

وی با ابراز تاسف نسبت به رسوب کالا در گمرک؛ خاطرنشان کرد: با آمدن وزیر صمت بخشی از وظایف واردات حوزه کشاورزی به وزارت جهاد بازگشت و کار به روال قانونی باز می‌گردد.

اسفنانی تاکید کرد: با توجه به تعطیلی کرونایی مجموعه ما و گشت‌ها بطور کامل در حال انجام وظیفه است و واحدهای خاصی بصورت کشیک به پرونده‌های خاص رسیدگی می‌کنند و اخیرا کشفیات روغن نباتی و شکر را داشتیم.

کد خبر: ۵۷٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha