۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
 ضرر و زیان ۱۰ هزار میلیاردی کرونا به هتلداری کشور
رئیس جامعه هتلداران کشور خبر داد

ضرر و زیان ۱۰ هزار میلیاردی کرونا به هتلداری کشور

حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران کشور از ضرر و زیان ۱۰ هزار میلیاردی صنعت هتلداری در دوران کرونا خبر داد.

به گزارش بازار، جمشید حمزه زاده در رابطه با چگونگی پیاده سازی پروتکل های بهداشتی اظهار کرد: بعد از شیوع کرونا صنعت هتلداری بیشترین آسیب را دید و تا پایان مهر ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آسیب دیدیم.

وی با انتقاد از بسته های حمایتی دولت که هیچ گاه رنگ اجرا را به خود ندید، گفت: این بسته ها مشکلاتی هم برای صنعت هتلداری به همراه داشت.

حمزه زاده ادامه داد: در بسته اول قرار بود بیمه، مالیات، حامل های انرژی و تسهیلات بانکی امها شود ولی بعد از مدتی همه این آیتم ها با جرایم سنگین روبرو شد.

وی با اشاره به ۱۰درصد مالیات غیر قانونی که توسط سازمان امور مالیاتی اخذ می شود، گفت: سازمان تامین اجتماعی ۲ درصد برای ما جریمه نوشته است و حامل های انرژی به بدترین شکل با صنعت هتل داری و گردشگری کشور برخورد می کند.

حمزه زاده اضافه کرد: در حال حاضر فعالین صنعت هتلداری با مشکلات خاصی روبرو هستند و هزینه های ضاید در راستای پروتکل های بهداشتی به ما فشار می آورد.

رئیس جامعه هتل داران کشور خاطرنشان ساخت: در هتل ها به شکل عالی تمام الزامات بهداشتی رعایت می شود که همه این ها بار و هزینه مالی دارد و ما در راستای سلامت مسافران همه پروتکل ها را اجرایی می کنیم.

حمزه زاده در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو در خصوص قرار گیری هتل ها در لیست نقاهتگاه های بیماران کرونایی اظهار کرد: هتلداران در ابتدای امر اعلام کردند آماده هستند در کنار مردم عزیز قرار گیرند و در این راستا جلسات مشترک برگزار شده که ما بین وزارت بهداشت، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و جامعه هتلداران ایران است.

وی ادامه داد: در ابتدای امر قرار شد در هر استان یک هتل بصورت آزمایشی اختصاص داده شود و ما اسامی هتل ها را مشخص و در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم و مقرر است در هفته های بعد دانشگاه علوم پزشکی هر شهرستان با هتل مربوطه قراردادی را منعقد نماید.

حمزه زاده همچنین از اعلام آمادگی هتل داران بسیاری در این شرایط خبر داد و در عین حال، چنین طرح هایی را در جبران خسارات های هتلداران بی تاثیر دانست و گفت: اولا مدت زمان اجرای این طرح محدود است و هتل هایی که در این چرخه قرار می گیرند، بعدا مشکلاتی را برای تامین مسافران عادی خواهند داشت.

کد خبر: ۵۷٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha