۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان در قم به هیئت انتظامی معرفی می‌شوند
معاون استاندار قم:

بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان در قم به هیئت انتظامی معرفی می‌شوند

قم - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با اشاره به ارجاع پرونده‌های ستاد تسهیلات برای پرداخت از سوی بانک‌ها و پیگیری آن گفت: در صورت استنکاف بانک‌ها پرونده به هیئت انتظامی بانک مرکزی ارجاع می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم، مهرداد غضنفری در جلسه هیئت سپرده‌گذاری سهام عدالت استان قم، با اشاره به اقدامات این هیئت اظهار داشت: سه موضوع در این جلسه مطرح شد که پرونده‌ها برای بررسی‌های کارشناسی به اعضای هیئت ارائه می‌شود، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مصوبه‌ای داشت که بانک‌ها باید آن را به اجرا بگذارند و در صورت استنکاف بانک‌ها پرونده آن به هیئت انتظامی بانک مرکزی ارجاع می‌شود.

وی این اقدام را فرصت خوبی برای واحدهای تولیدی دانست و افزود: البته پرونده‌ها پیچیدگی‌هایی از منظر حقوقی دارند که با بانک‌های عامل توافق می‌شود تا بانک‌ها با متقاضیان همکاری کنند که عین مصوبات کارگروه تسهیل اجرا و آن را به متقاضیان ابلاغ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به اینکه در ماه حداقل 2 نشست هیئت خبرگان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: توصیه‌های ما به بانک‌های عامل و متقاضیان این است که به هر دو طرف به تعهدات خود پایبند باشند، منابعی که بانک‌ها می‌پردازند متعلق به مردم است و باید به‌موقع پرداخت شود تا دیگران هم از آن بهره ببرند.

به گفته غضنفری، مشکلات تولید را همه می‌دانیم از همین رو باید انعطافی در برخورد با تولیدکنندگان صورت گیرد دستگاه قضا نیز در حمایت از تولید ورود کرده است، نرخ قانونی قراردادهایی که با تولیدکنندگان منعقد می‌شود با نرخ شورای پول و اعتبار باید برابر باشد و اگر خلافی مشاهده شود پیگیری می‌شود.

کد خبر: ۵۷٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha