۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
تنها ۳ درصد مردم درگیر بیماری کرونا هستند
وزیر کشور:

تنها ۳ درصد مردم درگیر بیماری کرونا هستند

رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت: تنها سه درصد از مردم ما درگیر بیماری کرونا هستند و ۹۷ درصد سالم و پاک هستند.

به گزارش بازار، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی در قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا که با حضور وزرای کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی در وزارت کشور برگزار شد، گفت: ما با تمامی اعضا و کمیته‌های عضو کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونا جلسات مشترک و امروز هم در راستای اطلاع‌رسانی با وزیر ارشاد جلسه‌ای داشتیم.

وی ادامه داد: در این جلسات هماهنگی بیشتر و پیگیری مصوبات انجام می‌شود همچنین توصیه‌ها و پیشنهادات جدیدی که دوستان دارند در این جلسات مشترک بررسی می‌شود و در نهایت بخش‌هایی که به صورت اجرایی است ابلاغ می‌شود و قرارگاه نیز اجرای آن‌ها را پیگیری می‌کند همچنین اگر نیاز به مصوبه باشد در جلسه ستاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وزیر کشور تاکید کرد: افرادی که پرریسک هستند و بالاترین میزان خطر را دارند تنها شامل ۳ درصد می‌شوند و این به این معنا است که ۹۷ درصد مردم در این خصوص هیچ نگرانی ندارند و سالم هستند و فقط ۳ درصد هستند که به نوعی درگیر این موضوع شده‌اند و ما باید تمام هم و غم خودمان را بگذاریم تا این سه درصد را مراقبت کنیم. این سه درصد نیز باید از خودشان مراقبت کنند تا ۹۷ درصد دیگر جامعه بتوانند به راحتی به زندگی خود ادامه دهند و بدون دغدغه و استرس زندگی کنند.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: به خاطر این ۳ درصد مجبور می‌شویم ۹۷ درصد را محدود کنیم، از همین‌رو از مردم به ویژه افرادی که مبتلا شده‌اند خود مراقبتی داشته باشند و درمان را پیگیری کنند و از تماس با مردم پرهیز کنند. ۹۷ درصد دیگر جامعه نیز برای جلوگیری از ابتلا باید رعایت کنند و ساده‌ترین راه این است که ماسک زده، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعات کرده و در تجمعات شرکت نکنند اگر این موارد را رعایت کنیم با اقداماتی که اندیشیده شده است گام‌های بلندی را برخواهیم داشت.

کد خبر: ۵۷٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha