۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کاهش ۵۰درصدی مراجعه بانوان اصفهانی به آرایشگاه/ یک هزار واحد صنفی زیرزمینی فعال است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

کاهش ۵۰درصدی مراجعه بانوان اصفهانی به آرایشگاه/ یک هزار واحد صنفی زیرزمینی فعال است

اصفهان- حسن تاش، رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه اصفهان با اشاره به کاهش بیش از ۵۰ درصدی مراجعه به آرایشگاه‌های زنانه در استان خبر داد و گفت: آرایشگران زنانه این شهر در رکود جدی به سر می‌برند.

زهره حسن تاش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۷۰۹ واحد صنفی آرایشگاه زنان مجوز دار در سطح اصفهان فعالیت دارند، اظهار داشت: همچنین اقدامات مورد نیاز برای ۸۰۰ مجوز جدید آرایشگاه زنان در دستور کار است.

وی تعداد آرایشگاه‌های زنان بدون مجوز در اصفهان را بیش از یک هزار واحد صنفی اعلام کرد و گفت: بسیاری از این واحدها به صورت زیرزمینی فعالیت دارند.

رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی برای صدور مجوز آرایشگاه‌های زنانه تنها به مدرک مقدماتی آرایشگری بسنده می‌کنیم، ابراز داشت: علی رغم ارائه راهکارهای مناسب هنوز این دسته از افراد حاضر به دریافت مجوز نیستند.

بسیاری از آرایشگاه‌های زنانه اصفهان ورشکست شده‌اند
وی در خصوص وضعیت معیشتی صاحبان واحدهای صنفی آرایشگاه‌های زنانه تصریح کرد: باید توجه داشت که بسیاری از این افراد سرپرست خانواده هستند و این در حالی است که با بحران شیوع کرونا این گروه در دسته چهار ممنوعیت فعالیت قرار داشته و ورشکست شده‌اند.

حسن تاش با بیان اینکه در ایام کرونا با کاهش بیش از ۵۰ درصدی مراجعه بانوان اصفهانی به آرایشگاه‌های زنانه روبه‌رو بوده‌ایم، اضافه کرد: این در حالی است که بسیاری از مالکان آرایشگاه‌های زنانه هزینه‌های هنگفتی برای خرید مواد، اجاره سالن و تجهیز سالن پرداخت کرده‌اند که در این شرایط به شدت متضرر شده‌اند.

وی اضافه کرد: آرایشگران زنان با رکود جدی رو به رو شده‌اند و این در حالی است و این در حالی است که وام‌های حمایتی مشمول بسیاری از این افراد که تحت پوشش بیمه همسرشان بوده‌اند، نشده است.

مراجعه ۱۱ آرایشگر برای باطل کردن مجوز در یک روز
رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه استان اصفهان با بیان اینکه در کنار مالکان واحدهای صنفی آرایشگاه‌های زنانه کسانی که در سالن های این افراد شاغل بودند نیز بیکار شدند، اضافه کرد: در برخی از روزها ۱۱ تماس برای باطل کردن مجوز واحد صنفی داریم و این آما رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه بسیاری از سالن‌های آرایشگاهی در اصفهان اجاره است، افزود: این در حالی است که مالکان این سالن‌ها همکاری خوبی در زمینه بخشیدن اجاره‌ها نداشته‌اند.

کد خبر: ۵۷٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha