۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴
عدم نیاز به اخذ گواهی پرداخت بدهی مالیاتی برای صدور یا تجدید پروانه کسب در هرمزگان
مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان اعلام کرد:

عدم نیاز به اخذ گواهی پرداخت بدهی مالیاتی برای صدور یا تجدید پروانه کسب در هرمزگان

بندرعباس- مریدی، مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان گفت: صدور یا تجدید پروانه کسب در استان تا پایان سالجاری نیاز به اخذ گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی ندارد.

شاکر رضا مریدی در گفتگو با خبرنگار بازار، بیان داشت: با توجه به اعمال محدودیت های شدید و تعطیلی الزامی طی دو هفته اخیر در شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز، بسته جدید مالیاتی به منظور حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا تصویب و اجرای شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا و طبق تشخیص کارگروه اقتصادی مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا در شهرهایی که در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند، از حمایت‌های دولت بهره‌مند می‌شوند.

مریدی خاطرنشان کرد: موارد مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای مهلت زمانی اعتراض به اوراق مالیاتی که آخرین مهلت آن از تاریخ یکم آذرماه لغایت یکم بهمن ماه سالجاری باشد به مدت ۴۵ روز تمدید خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین احکام اجرای ماده ۲۳۸ قانون مالیاتهای مستقیم و ماده ۲۹ قانون ارزش افزوده که آخرین مهلت آن از تاریخ یکم آذرماه لغایت یکم بهمن ماه سالجاری باش به مدت یک و نیم ماه تمدید می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان به تمدید یک‌ماهه مهلت تسلیم اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سوم و چهارم سالجاری اشاره کرد و گفت: بخشودگی جرایم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض تا پایان سال جاری تمدید می شود.

مریدی ادامه داد: آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی که در بازه زمانی یکم آذرماه لغایت یکم بهمن ماه جاری باشد تا تاریخ ۱۵ بهمن ماه تمدید خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین تمامی عملیات اجرایی فصل نهم از باب چهارم قانون مالیات‌های مستقیم تا ۱۰ بهمن ماه سالجاری برای اشخاص حقیقی متوقف می‌شود.

کد خبر: ۵۷٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha