۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
بهره‌برداری طرح‌های نفتی نشانگر توقف‌ناپذیری توسعه در کشور است
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

بهره‌برداری طرح‌های نفتی نشانگر توقف‌ناپذیری توسعه در کشور است

موسوی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هفته گذشته شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت نفت و پتروشیمی بودیم که این موضوع بیانگر آن است که جهش و توسعه این صنعت باوجود تحریم و مشکلات اقتصادی متوقف نشده است.

به گزارش بازار، سید موسی موسوی با اشاره به موضوع جهش تولید و همچنین جلوگیری از خام‌فروشی در صنعت نفت گفت: معتقدم برای جلوگیری از خام‌فروشی باید تکمیل زنجیره ارزش مورد توجه قرار گیرد و همچنین صنایع پایین‌دستی پتروشیمی‌ها توسعه یابد.

وی به نقش تأثیرگذار صنعت پتروشیمی در اقتصاد ملی اشاره کرد و افزود: این صنعت رتبه نخست تأمین منابع ارزی کشور را به خود اختصاص داده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است توسعه صنعت پتروشیمی کشور به سمت تکمیل زنجیره باشد تا از برخی چالش‌ها همانند تحریم مصون باشیم، تصریح کرد: هفته گذشته شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت نفت و پتروشیمی بودیم که این موضوع بیانگر آن است که توسعه این صنعت، در سال جهش تولید و باوجود تحریم و دیگر مشکلات اقتصادی، متوقف نشده است.

موسوی تأکید کرد: صنعت پتروشیمی در سال جهش تولید، باید از امکانات و توان داخلی استفاده کند، زیرا این مهم ظرفیت تولید در این صنعت را افزایش خواهد داد. فرصت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در ایران وجود دارد که در این بین، سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر: ۵۷٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha