۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
جنگ افکار عمومی غرب علیه واکسن چینی شرورانه است
گلوبال تایمز بررسی کرد:

جنگ افکار عمومی غرب علیه واکسن چینی شرورانه است

کشورهای غربی و افکار عمومی آنها پیشرفت واکسن چینی را زیر سوال برده و در مورد پیشرفت واکسن های غربی اغراق می کنند.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی گلوبال تایمز اخیرا مقاله ای با عنوان «جنگ افکار عمومی غرب علیه واکسن ها شرورانه است» منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.
خبرهای مثبت اعلام شده توسط شرکت دارویی فایزر در ایالات متحده آمریکا و سایر شرکت ها اعتماد به نفس موسسات مالی و حتی بورس را به شدت تقویت کرده است. اما واقعیت این است که پیشرفت واکسن توسط شرکت های آمریکایی و غربی در همان سطح پیشرفت شرکت های چینی است. اما افکار عمومی با عملکرد تولید واکسن در غرب و چین به طور کاملاً متفاوت رفتار کرده اند.

واقعیت این است که تحقیق و توسعه واکسن های چینی بسیار سریع در حال پیشرفت بوده و چین در آزمایشات بالینی فاز ۳ دارای پنج نامزد واکسن COVID-۱۹ بوده و به طور کلی اپیدمی را کنترل کرده است. بنابراین این کشور فاقد شرایط آزمایشات بالینی فاز ۳ است. از آنجا که این آزمایشات باید در کشورهای خارجی با شرایط اپیدمی شدید انجام شود، این امر نیاز به هماهنگی بیشتر داشته و باعث تاخیر در روند تولید و تایید آن می شود.

به دلیل فوریت مقابله با این اپیدمی، همه کشورها سرعت تحقیق و توسعه و همچنین پیشرفت استفاده از واکسن ها را افزایش داده اند. در شرایط عادی چندین سال طول می کشد تا واکسن کاملاً تولید شود اما برخی از شرکت های آمریکایی از قبل درخواست تجاری سازی واکسن را داده اند. چین ضمن اطمینان از عدم وجود عوارض جانبی، دامنه استفاده فوری از واکسن ها را در بین کادر پزشکی و سایر افراد مستعد گسترش داده است. برخی از موسسات افکار عمومی ایالات متحده آمریکا از استفاده سریع از واکسن های داخلی حمایت کرده اند و بازار سرمایه با اشتیاق از چنین شتابی استقبال کرده است.

اما موسسات افکار عمومی غرب نگرشی کاملاً متفاوت نسبت به واکسن های چینی نشان داده اند. آنها ادعا می کنند واکسیناسیون برخی از افراد مستعد در چین عدم مسئولیت پذیری این کشور را نشان می دهد زیرا ممکن است ایمنی آنها را به خطر بیندازد.

آنها همچنین عمداً گسترش واکسیناسیون را با این واقعیت مرتبط کرده اند که شرکت های چینی هنوز داده های آزمایشات بالینی فاز ۳ را اعلام نکرده اند و این تصور را ایجاد می کنند که چین عمدا از واکسن های نامرغوب استفاده می کند.

 آیا چین از سلامت و زندگی عموم مردم صرف نظر می کند؟ چگونه نهادهای افکار عمومی آمریکا و غرب چنین شبهاتی را گسترش می دهند؟ از زمان شیوع COVID-۱۹ تا کنون، چین مصمم ترین مبارزه برای سرکوب ویروس را انجام داده و جان بسیاری را نجات داده است. با این حال، منابع مختلف مبارزه ایالات متحده آمریکا با این اپیدمی از بین رفته است.

دولت ترامپ ترجیح داده از بورس سهام محافظت کند تا جان مردم. ما گمان می کنیم که شرکت های دارویی آمریکایی و موسسات افکار عمومی و بورس اوراق بهادار با سیاستمداران ارتباط دارند.

اما باید گفت تلاش چین جهت تولید واکسن کرونا در راستای تامین منافع مشترک بشر است و نقش مهمی در مرحله جدید پیشگیری و کنترل جهانی دارد. پکن اعلام کرده است که چین واکسن های خود را به یک محصول عمومی جهانی تبدیل خواهد کرد. این امر برای اطمینان از عرضه جهانی واکسن و جلوگیری از انحصار یک یا دو واکسن غربی از اهمیت بالایی برخوردار است. واکسن ها باید برای مردم در همه کشورها مقرون به صرفه باشند. واکسن های چین نیروی مهمی برای اطمینان از انصاف در مرحله بعدی پیشگیری از بیماری همه گیر کووید ۱۹ است.

چین باید تبلیغات واکسن های خود را تقویت کند و کشورهای در حال توسعه نیز باید از واکسن های چین برای تسریع در آزمایشات و دستیابی به تجاری سازی در اسرع وقت حمایت کنند. به دلیل خودخواهی، ایالات متحده آمریکا و برخی دیگر از کشورها با آزمایش های بالینی فاز ۳ واکسن های چینی همکاری نمی کنند.

همانطور که واکسن های چین به سمت خط مقدم نبرد با بیماری COVID-۱۹ حرکت می کنند، کشورهای در حال توسعه با چین درد و رنج مشترک داشته و باید با آن همکاری کنند. باید گفت استفاده از واکسن به تنهایی برای مهار بیماری همه گیر COVID-۱۹ غیر عملی است.

چین با سازماندهی و نظم خود در نبرد اصلی جهت مهار اپیدمی کرونا پیروز شده است و بهترین عملکردها را در جهان داشته است بنابراین چین از تحقیقات واکسن عقب نخواهد ماند. کسانی که واکسن های چین را نامرغوب می دانند در نهایت به سخره گرفته خواهند شد.

کد خبر: ۵۷٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha