۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
اعطای تسهیلات به روستاییان فاقد مسکن در خراسان شمالی
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی خبر داد:

اعطای تسهیلات به روستاییان فاقد مسکن در خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی از اعطای تسهیلات به روستاییان فاقد مسکن در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۸۹ واحد به خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر تحویل شده است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، محمدی اظهار داشت: در حادثه سیل سال گذشته در کشور، خراسان شمالی به لحاظ تعداد واحدهای احداثی با بیش از شش هزار و ۴۵۰ واحد آسیب‌دیده سومین استان بود که هم‌اکنون بازسازی این واحدها با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال انجام است.

وی افزود: به همت ستادهای بازسازی و زحمات مدیران و کارکنان شعب تاکنون بیش از پنج هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی موفق به دریافت پایان کارشده‌اند.

۵۰هزار تن پاکت سیمان از سوی رهبری
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: در این مدت ۱۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض به مردم عزیز پرداخت و همچنین ۵۰ هزار تن معادل یک‌میلیون پاکت سیمان هدیه مقام معظم رهبری نیز به روستاها حمل و اهداشده است.

محمدی همچنین با اشاره به احداث سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی طی سال گذشته از محل طرح ویژه مسکن روستایی گفت: درمجموع طی سال گذشته بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی در روستاها ساخته‌شده و در مراحل پایانی است.

وی همچنین از پایش و استخراج خانوارهای فاقد مسکن در روستاها با هماهنگی معاون عمرانی استاندار خبر داد و گفت: در این راستا مکاتباتی با فرمانداران انجام‌شده و فعالیت‌های رسانه‌ای و تبلیغات محیطی در دستور کار قرار دارد تا با اولویت ویژه به افراد فاقد مسکن در روستاها تسهیلات ساخت مسکن اعطا شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی در ادامه از پیگیری استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و انجام مکاتباتی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای سفر به استان در خصوص طرح مسکن محرومان خبر داد.

ساخت۱۸۹ مسکن خانوارهای معلول
محمدی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در استان گفت: بنیاد مسکن به نیابت از اداره کل راه و شهرسازی متولی ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر است که در استان به‌جز شهر بجنورد دیگر شهرها بر عهده این بنیاد است و این طرح در اسفراین کلنگ زنی شده و هم‌اکنون در مرحله فونداسیون است؛ همچنین در شیروان، فاروج، تیتکانلو، گرمه و جاجرم تأمین زمین انجام و برنامه‌ریزی‌شده است.

وی یادآور شد: این واحدها در مجموعه‌های دو تا سه‌طبقه با مشارکت مردم عزیز احداث می‌شود که نسبت به انبوه‌سازی موفق‌تر است.

وی در خصوص ساخت مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر نیز گفت: تاکنون ۱۸۹ واحد ساخته و تحویل داده‌شده است.
 

کد خبر: ۵۶٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha