۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
معادن استان سمنان بازیچه دست سود جویان شده است/ تفکر اشتباه مسئولان
کارشناس و فعال حوزه معدن:

معادن استان سمنان بازیچه دست سود جویان شده است/ تفکر اشتباه مسئولان

سمنان- نیک‌خو، کارشناس و فعال حوزه معدن بابیان اینکه معادن استان سمنان بازیچه دست سود جویان شده است، گفت: مشکل اینجا است که برخی سرمایه‌گذارنما وجود دارند که از معادن برای دریافت تسهیلات بانکی و ساخت خانه در شهرهای استان استفاده می‌کنند.

محمدرضا نیک‌خو در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به شرایط معادن استان سمنان در شرایط امروز، بیان کرد: این استان دارای ظرفیت‌های عظیم معدنی است اما همواره در بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها مشکلات زیادی در سطح مدیریت استان وجود داشته است.

وی بابیان اینکه هرگز نتوانسته‌ایم شاهد بهره‌برداری درست از معادن استان در راستای توسعه اشتغال و اقتصاد باشیم، بیان کرد: نمونه واضح این امر معادنی هستند که نتوانسته‌اند حتی یک روستای هم‌جوار خودشان را توسعه دهند چه برسد به استان سمنان

این کارشناس اقتصادی با طرح این پرسش که آیا مسئولان استان سمنان می‌توانند پاسخ دهند بزرگ‌ترین معدن کرومیت استان سمنان در روستای فرومد شهرستان میامی چقدر توانسته همین روستا را توسعه دهد، ابراز کرد: پاسخ این سؤال هیچ است زیرا امروز روستاهای ما حتی آنانی که ظرفیت‌های عظیم معدنی دارند هم خالی از جوانان شده‌اند.

نیک‌خو بابیان اینکه مشکل اینجا است که مسئولان استان سمنان اصلاً برنامه‌ای برای توسعه معدن ندارند، ابراز کرد: وقتی شاهوار برای اشتغال و تولید در یک استان دیگر مورد تخریب قرارگرفته و حتی نمی‌تواند یک روستای تاش به هزار نفر جمعیت را توسعه دهد چطور باید مطمئن شد که مسئولان استان برای توسعه اقتصادی برنامه مدون دارند.

وی سودجویان را دومین مشکل بعد از نگاه نادرست مسئولان درزمینهٔ معدن دانست و گفت: معادن استان سمنان بازیچه دست سود جویان شده و باید این شرایط سروسامان بگیرد.

این فعال حوزه معدن با اشاره به سخنان چند روز پیش استاندار سمنان مبنی بر حمایت سرمایه‌گذاران واقعی در معادن استان سمنان، گفت: ازاین‌دست صحبت‌ها ۳۰ سال است که انجام می‌شود اما در شهرستان شاهرود فردی وجود دارد که در ۱۰ ماه ۹ معدن را خریده و سپس فروخته یا افرادی هستند که معدنی به نامشان شده و ۲۰ روز بعد دوباره این معدن به شخص دیگری فروخته‌شده است!

نیک‌خو بابیان اینکه مالک ۲۰ روزه معدن مشخصاً برای وام و تسهیلات بانکی به سراغ معدن آمده است نه تولید ملی و اشتغال‌زایی، گفت: حال که دلالان و سودجویان سی سال است بر منابع معدنی استان سمنان چنبره زده‌اند و می‌برند و می‌خورند مسئولان استان سمنان به یادشان افتاده که باید از سرمایه‌گذاران واقعی معادن استان حمایت کنند حال سؤال من از ایشان این است که امروز اصلاً سرمایه‌گذار واقعی معدن در استان سمنان وجود دارد؟!

کد خبر: ۵۶٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha