۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
روایتی از ظرفیت‌های صنعتی راکد در سبزوار؛ سوت پایان فعالیت «استیراد» نواخته شد
نماینده مردم سبزوار در گفتگو با بازار عنوان کرد

روایتی از ظرفیت‌های صنعتی راکد در سبزوار؛ سوت پایان فعالیت «استیراد» نواخته شد

بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس جزئیات برخی از ظرفیت های راکد صنایع در این حوزه انتخابیه را تشریح کرد.

بهروز محبی نجم آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ظرفیت‌های راکد صنایع در کشور گفت: در حال حاضر ما یکسری کارخانجات خرد در حوزه انتخابیه سبزوار داریم که حائز برخی  مشکلاتی هستند.

وی تاکید کرد: وقتی ما ریشه برخی از این مشکلات را تحلیل کردیم به این نکته رسیدیم که متاسفانه سرمایه‌گذاران، مدیر خوبی نبوده اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند مدیر هم هستند، اظهار داشت: در صورتی که این همه چیز نیست، قطعا مدل مدیریت و پایین آوردن هزینه های تولید هنر خود را طلب می کند و این افراد باید بازارهای جهانی را به درستی بشناسند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس تصریح کرد: بنابراین بسیاری از ضرباتی که به تولید وارد شده از این قُسم است که ما در این زمینه عالمانه عمل نکردیم و در بسیاری از موارد دچار مشکل شدیم.

وی تاکید کرد: همچنین شرکتی در حوزه انتخابیه بنده به نام جمکو وجود دارد که با ظرفیت ۳۰ درصد خود مشغول به فعالیت است؛ این شرکت تولید کننده الکتروموتورها است.

محبی نجم آبادی در ادامه با اشاره به مشکلات این شرکت بیان داشت: متاسفانه گاهی دیده شده که دولتی ها خریدهای خارجی انجام می دهد که پیرو این خریدهای خارجی به تولیدکننده داخلی ضرر وارد می شود.

این نماینده مجلس اظهارداشت: با این حال توانایی شرکت جمکو سبزوار کم نظیر است و یکی از شرکت های فوق العاده در ساخت الکتروموتورها محسوب می‌شود.

محبی نجم آبادی افزود: البته این شرکت در چند ماه های اخیر توانسته مقداری خودش را احیا کند و با این حال باید از سوی دولت حمایت شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: همچنین در گذشته کارخانه‌ای به نام استیراد در حوزه شیرآلات در سبزوار فعال بود که متاسفانه در پی شوک‌های تورمی دچار مشکل شد لذا عدم حمایت‌های دولت از این کسب و کار و شرکت، این فعالیت را به طور کلی متوقف کرد.

کد خبر: ۵۶٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha