۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
گردشگری به اکو چشم دوخت و مازندران به ساری ۲۰۲۲
بازار گزارش می‌دهد؛

گردشگری به اکو چشم دوخت و مازندران به ساری ۲۰۲۲

ساری- مازندران به ساری ۲۰۲۲ چشم دوخته تا هرآنچه که برای جهش در حوزه های مختلف از جمله گردشگری نیاز دارد از این رویداد بین المللی جستجو کند.

بازار؛ گروه استان ها: کمتر از دو سال دیگر تا بین المللی ترین رویداد مازندران فرصت باقی است و ساری در آن سال باید مهد و پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو شود.

گردشگری و بخش های مختلف مازندران که طی یکسال گذشته بسیاری از ظرفیت ها و پتانسیل هایش را درپی شیوع کروناویروس از دست داده به رویداد ساری ۲۰۲۲ می نگرد تا استان را در حوزه های گوناگو بر تارک کشورهای عضو اکو بنشاند و آنچه که خود دارد را از بیگانه تمنا کند.

با آنکه از مدت ها پیش دبیرخانه رویداد ۲۰۲۲ در ساری مستقر شده اما هنوز متولیان بخش های مختلف نمی دانند این رویداد چیست و چه چیزی را باید از آن طلب کنند.

اگرچه ساری پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۲ است اما این رویداد فرصت و ظرفیت برای معرفی بخش های مختلف در مازندران است تا این استان کرونا زده بتواند از ظرفیت این رویداد خود را به همسایگان و هم پیمانان معرفی کند.

رویداد ساری ۲۰۲۲ فرصتی برای رفع نقایص و زیرساخت های فراروی توسعه استان در بخش های گوناگون از جمله گردشگری است

سیف اله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه رویداد ساری ۲۰۲۲ فرصتی برای رفع نقایص و زیرساخت های فراروی توسعه استان در بخش های گوناگون از جمله گردشگری است، تصریح کرد باید از این فرصت میزبانی برای توسعه زیرساخت ها بهره گرفت.

وی با اشاره به راه اندازی دبیرخانه ساری ۲۰۲۲ در استان گفت: باید از فرصت باقیمانده برای توسعه زیرساخت و رفع نوالقص برای میزبانی از گردشگران عضو کشورهای اکو استفاده کنیم.

هنوز نمی دانیم از ۲۰۲۲ چه می خواهیم
وی با عنوان اینکه هنوز بسیاری از مسئولان بخش های مختلف نمی دانند چه انتظاری باید از رویداد ساری ۲۰۲۲ داشت، تصریح کرد: از فرصت میزبانی مازندران باید برای ارتقای وضعیت مازندران در بخش های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و غیره بهره برد.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اظهار اینکه در سایه گردشگری باید به ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی توجه کرد، ظرفیت تجاری این رویداد را مهم برشمرد و گفت: متاسفانه دستگاه ها تصوری اشتباه از این رویداد دارند و اشتیاقی برای آن ندارند.

فرزانه توجه ملی برای تامین زیرساخت های میزبانی از رویداد بین المللی ساری ۲۰۲۲ را امری مهم برشمرد.

 سالانه بیش از ۵۰ میلیون گردشگر به مازندران سفر می کند که فراهم نبودنز یرساخت های این بخش در شرایط کنونی از جمله دغدغه هاست و طق آمار در حال حاضر ۱۵ درصد سهم مازندران از بخش گردشگری که به گفته متولیان این سهم در سال های آتی و به ویژه با برگزاری رویدادی نظیر ساری ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت از این رو تکمیل زیرساخت های این بخش امری طبیعی و الزامی به نظر می رسد.

محمدعلی محسنی عضو مجمع نمایندگان مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه تا یک دهه آینده ۱۰۰ درصد سهم غرب استان از توسعه مختص گردشگری است، یادآور شد: این مسئله تعامل بخش های مختلف را برای ارتقای ظرفیت های مختلف ضروری می سازد.

از مسافرپذیری به سمت صنعت گردشگری رویم
وی با اظهار اینکه صنعت گردشگری در استان باید توسعه یابد گفت: باید از مسافرپذیری به صنعت گردشگری سوق پیدا کنیم زیرا در حال حاضر بخش هایی نظیر کشاورزی در غرب استان نابود شده است از اینرو باید سندی برای توسعه گردشگری در استان تهیه کنیم.

وی با عنوان اینکه در بخش گردشگری باید زیرساخت های لازم را توسعه دهیم، در بودجه ۱۴۰۰ به بخش گردشگری در استان مازندران توجه شده تا بتوانیم بخشی از نقایص را برای رویداد ساری ۲۰۲۲ فراهم کنیم.

محسنی بابیان اینکه باید ذهن تصمیم گیران کشور را به این مسئله معطوف کنیم که استان مازندران مختص جمعیت ۳.۲ میلیونی نیست، یادآور شد: ۱۷ میلیون مسافر در غرب مازندران سفر می کنند و باید سرانه این جمعیت در بودجه ملی دیده شود.

وی با اظهار اینکه اگر قرار است مازندران پایتخت گردشگری تبدیل شود نیازمند استقرار معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی در استان هستیم تا به یک همدلی و اتحاد بین بخش های مختلف دست یابیم.

ساری ۲۰۲۲ فرصتی برای جهش گردشگری است
در عین حال احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز با اشاره به اینکه ساری ۲۰۲۲ فرصتی برای جهش بخش گردشگری استان محسوب می شود، خواستار تهیه پیوست گردشگری برای پروژه های مختلف شد و گفت: می توان از فرصت این رویداد بین المللی مازندران را به دروازه توریست جهانی نزدیک کرد.

وی رویداد ساری ۲۰۲۲ را برای رسیدن به شکوفایی اقتصادی در استان مهم برشمرد و گفت: باید با نگاه برنامه محور برای استفاده مطلوب از این فرصت میزبانی استفاده کنیم و نگاهی فراگیر به تمام بخش های مازندران داشته باشیم.

وی با عنوان اینکه مازندران یک کلان شهر به شمار می رود، تاکید کرد باید برای جهانی شدن استان و گردشگری آن پایه های گردشگری را پایه ریزی کنیم و به آموزش جوامع محلی و روزآمدی فعالیت ها با تاکید بر گردشگری خلاق و نسل سوم توجه کنیم.

مازندران تا رویداد ساری ۲۰۲۲ فاصله زیادی ندارد و باید از تجربه شهرهای دیگدر  برای ایجاد رقابت مثبت بین کشورهای عضو برای توسعه گردشگری و ظرفیت های موجود در آن بهره گیرد.

در حال حاضر شمار مسافران خارجی استان مازندران بیش از ۱۰۰ هزار نفر است و با معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری به کشورهای عضو اکو باید سهم استان را توریست جهانی و منطقه ای ارتقاء داد.

کد خبر: ۵۶٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha