۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
تصرفات اراضی دولتی خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفت
با دستور معاون استاندار

تصرفات اراضی دولتی خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفت

مشهد- در جلسه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان که در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد، در خصوص سیاست‌گذاری برای تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه و برخورد مؤثر و فوری با ساخت‌وسازهای غیر مجاز تصمیم‌گیری شد.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در این جلسه بر صیانت و پاسداری از حقوق عامه تأکید کرد و گفت: رعایت قوانین و مقررات در جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز به عنوان اهم وظایف دستگاه‌های متولی باید در دستور کار قرار گیرد.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان به ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای اقدامات پیشگیرانه در راستای رفع آسیب‌ها در مبدأ اشاره کرد و یادآور شد: جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی و تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های ارتباط جمعی و روابط عمومی ادارات متولی را مهم دانست و افزود: افزایش آگاهی عمومی جامعه از قوانین و مقررات و اقدامات مستمر ادارات متولی در جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و برخورد قانونی با متخلفان باید مد نظر قرار گیرد.

لازم به ذکر است در این جلسه مقرر شد حداکثر ظرف مدت ۲ هفته ادارات متولی موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی داخل محدوده و حریم شهرها، داخل محدوده روستاها و اراضی خارج از حریم شهرها و محدوده روستاهای بر پایه اقدامات قانونی (با بهره‌گیری از ابزارهای تشویقی و بازدارنده) باید برنامه‌ریزی صورت گیرد و باز خورد و اثر بخشی برنامه‌ها حداکثر ظرف مدت ۲ هفته بعد به استانداری ارائه شود. ضروری است گزارش اقدامات مؤثر هر دستگاه نیز رسانه‌ای شود.

همچنین مقرر شد، ادارات کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی استان برای اجرای ماده ۱۰ قانون زمین شهری موضوع تحویل و تحول اراضی دولتی واقع در داخل حریم شهرهای استان برنامه ریزی لازم را انجام دهند و نتیجه اقدامات حداکثر ظرف مدت ۲ هفته به استانداری اعلام شود.

ادارات متولی موضوع صیانت از اراضی دولتی، نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز نیز باید در راستای هم افزایی بین دستگاهها به گونه‌ای برنامه ریزی نمایند تا از ظرفیت‌های موجود هر دستگاه (گشت نظارت و سایر امکانات پرسنلی و تجهیزاتی و ...) برای انجام به موقع وظایف قانونی محوله کلیه ادارات ذیربط در استان بهره‌گیری شود.

ادارات متولی موضوع تهیه طرح‌های توسعه و عمران روستایی ، شهری و ... نیز باید ترتیبی اتخاذ کنند تا طرح‌ها بر اساس نیازهای واقعی جامعه هدف تهیه شود و آسیب شناسی گرایش‌های عمومی به تغییر در طرح‌های توسعه شهری با تمرکز بر ارائه راهکارها برای رفع مشکلات در مبدأ صورت پذیرد.

کد خبر: ۵۶٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha