۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
تشکیل ۲۲ هزار و ۲۰۰ صندوق قرض الحسنه اشتغالزای مردمی در کشور
رئیس سازمان بسیج سازندگی خبر داد

تشکیل ۲۲ هزار و ۲۰۰ صندوق قرض الحسنه اشتغالزای مردمی در کشور

سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی از تشکیل ۲۲ هزار و ۲۰۰ صندوق قرض الحسنه اشتغالزای مردمی در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: در حال حاضر افزون بر یک میلیون و ۶۰ هزار نفر عضو این صندوق ها هستند.

وی اظهارداشت: خوشبختانه در طول دو سال گذشته همین صندوق ها ۷۹ هزار شغل در کشور ایجاد کرده اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: صندوق های قرض‌الحسنه اشتغالزای مردمی با رویکرد اشتغال، استمرار تولید و گره‌گشایی از مردم تسهیلات پرداخت می‌کنند.

وی در ادامه به طرح «حاج قاسم سلیمانی» اشاره کرد و افزود: این طرح محله محور و خانواده محور به صورت مشترک از سوی وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج مستضعفین برای مقابله با همه‌گیری کرونا در سطح کشور اجرا می شود.

سردار زهرایی هدف اصلی طرح را مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیج دانست و اظهار داشت: تشدید نظارت بر شیوه نامه های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند، آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از دیگر اهداف این طرح است.

وی همچنین حفاظت از گروه های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت ها و تقویت فرآیند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از دیگر راهبردهای مصوب در اجرای طرح شهید سلیمانی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور طرح شهید قاسم سلیمانی را مهمترین طرح برای مبارزه با ویروس کرونا برشمرد و گفت: بر اساس این طرح بسیجیان وزارت بهداشت را در کنترل و درمان بیماری کرونا و بیماران کرونایی همراهی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در این طرح هر منزل یک مرکز بهداشت تلقی می ‌شود، اظهار داشت: از طریق پایگاه های مقاومت بسیج محلات کمک های پیشگیری و همیاری ارائه خواهد شد تا به افراد مبتلا در بحث قرنطینه کمک رسانی شود.

سردار زهرایی ادامه داد: از دیگر برنامه های طرح شهید سلیمانی حمایت از افرادی که به علت ابتلا به کرونا در خانه مانده اند بر این اساس برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا بسته های معیشتی و دیگر خدمات ضروری به این افراد داده می شود.

وی ضمن اشاره به طرح مواسات، همدلی و کمک مومنانه توضیح داد: مرحله نخست این طرح در ماه مبارک رمضان انجام شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در این مرحله هفت میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی با مشارکت مردم تهیه و در بین نیازمندان جامعه توزیع شد.

وی افزود: مرحله دوم طرح مواسات، همدلی و کمک مومنانه نیز در ماه های ذی الحجه، محرم و صفر به مرحله اجرا درآمد.

سردار زهرایی بیان داشت: در این مرحله سبد حمایتی در قالب ۱۰ خدمت تعریف شد یعنی علاوه بر بسته های معیشتی، اقلام بهداشتی، لوازم تحریر، کیف و کفش، جهیزیه، کارت هدیه، طعام، قربانی در بین نیازمندان توزیع شد.

کد خبر: ۵۶٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha