۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
بهره‌برداری از مخازن متمرکز ذخیره‌سازی پارس جنوبی
با فرمان رئیس‌جمهور صورت گرفت

بهره‌برداری از مخازن متمرکز ذخیره‌سازی پارس جنوبی

مخازن متمرکز ذخیره‌سازی پارس جنوبی به ارزش ۲۹.۲ میلیون یورو و ۲۲۰ میلیارد تومان با دستور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسمی رسید.

به گزارش بازار به نقل از شانا، پروژه احداث تأسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی که امروز (پنجشنبه، ششم آذرماه) با دستور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به‌صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید به‌منظور ذخیره‌سازی میعانات گازی تعدادی از پالایشگاه‌های پارس جنوبی با ظرفیت اسمی ۶۴۰ هزار مترمکعب معادل ۴ میلیون بشکه اجرا شد.

در این پروژه به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس، هشت دستگاه مخزن هر یک به ظرفیت ۸۰ هزار مترمکعب (۵۰۰ هزار بشکه) و در مجموع با ظرفیت ۶۴۰ هزار مترمکعب به‌صورت سقف شناور و دو دستگاه مخزن آتش‌نشانی و مخازن سوخت، شبکه لوله‌کشی و سیستم‌های برق و ابزار دقیق، سیستم‌های اندازه‌گیری و بوسترهای انتقال میعانات و پمپ‌های مربوطه و ساختمان‌های صنعتی و اداری، ساخته شده است.

این مخازن ظرفیت تأمین خوراک روزانه ۴۸۰ هزار بشکه میعانات گازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را از طریق ایستگاه‌های پمپاژ این پالایشگاه در ضلع غربی تأسیسات و نیز ارسال میعانات گازی به سمت گوی شناور (SPM) شماره ۱ و ۲ از طریق خطوط ۳۰ اینچ ورودی - خروجی تا سقف ۶۰۰ هزار بشکه در روز را دارند.

پروژه ساخت تأسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی در قالب سه پروژه EPC۱، EPC۲، EPC‌۳ (مهندسی، تأمین تجهیزات و اجرا) ازسوی پیمانکاران و مشاوران ناردیس طرح‌های انرژی، شرکت ماشین‌سازی اراک و شرکت مهندسین مشاور پارس اجرا و با تأمین سرمایه از منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران و تسهیلات صندوق توسعه ملی (ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید) اجرا شده است.

پروژه ساخت تأسیسات ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های اندازه‌گیری میعانات گازی برای ۱۶۰ نفر ماه اشتغال ایجاد کرد که با توجه به بهره‌برداری پروژه هم‌اکنون ۵۰ نفر در این پروژه حضور دارند.

کد خبر: ۵۶٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha