۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
۵ هزار نفر در معادن استان سمنان مشغول به کار هستند/ مهلت ۳ ماهه برای فعال‌سازی معادن
رئیس سازمان صمت سمنان:

۵ هزار نفر در معادن استان سمنان مشغول به کار هستند/ مهلت ۳ ماهه برای فعال‌سازی معادن

سمنان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه در حال حاضر پنج هزار نفر در معادن استان مشغول به کار هستند، گفت: مهلت سه‌ماهه برای فعال‌سازی معادن غیرفعال ارائه‌شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی تشنه دل صبح پنجشنبه در نشست شورای معادن استان سمنان در محل سالن جلسات صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به اینکه ۶۲۷ معدن در استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند، اظهار داشت: درمجموع حدود پنج هزار نفر در این معادن مشغول به کار هستند.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون ۱۳۲ پروانه اکتشاف و ۶۷ گواهی کشف در استان صادرشده است، خاطرنشان کرد: در این جلسه با تصمیم اعضای شورای معادن مهلت سه‌ماهه برای فعال‌سازی و مولدسازی معادن غیرفعال استان ارائه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه بعدازاین مهلت در صورت عدم فعال‌سازی این معادن سلب صلاحیت شده و در مزایده واگذار می‌شود، افزود: همچنین بررسی تعطیلی ۱۸ معدن در دستور کار این جلسه است.

تشنه دل بابیان اینکه درنهایت با تصویب اعضای شورای معادن هشت معدن استان سمنان به‌صورت موقت تعطیل می‌شوند، اضافه کرد: درخواست رفع سلب صلاحیت، محاسبه حقوق دولتی بر اساس استخراج واقعی، انتزاع معدن یا سلب صلاحیت و ابقای پروانه اکتشاف ۱۴ معدن استان نیز بررسی شد.

وی یادآور شد: جبران خسارت تخریب جاده‌ها از محل فروش معادن یکی از مطالبات مهم اداره کل راهداری استان سمنان است که این درخواست باید در کمیته دیگری زیر مجموعه این شورا بررسی شود.

کد خبر: ۵۶٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha