۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
۸۸ اکیپ راهداری آذربایجان غربی در جاده‌ها مستقر شدند
برای اجرای طرح زمستانی؛

۸۸ اکیپ راهداری آذربایجان غربی در جاده‌ها مستقر شدند

ارومیه- شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از آمادگی ۸۸ اکیپ‌ راهداری طی سالجاری برای اجرای طرح زمستانی در استان خبر داد.

ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص اجرای طرح زمستانی امسال در جاده های استان اظهارکرد: طرح راهداری زمستانی از اوایل آذرماه امسال آغاز شده و تا پایان زمستان در استان اجرا می شود، امسال در قالب این طرح امسال ۶۸ اکیپ راهداری و ۲۰ اکیپ گشت راهداری همزمان فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه این اکیپ های راهداری در ۶۸ باب راهدارخانه استان مستقر هستند، عنوان کرد: در این راستا ۹۰۰ نفر پرسنل راهدار و ۴۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات و ۲۰ دستگاه برف روب مکانیزه بکارگیری شدند.

شکری در خصوص تجهیزات و امکانات راهدارخانه ها در استان اضافه کرد: امسال تاکنون ۴۵ هزارتن نمک و ماسه در راهدارخانه های استان ذخیره سازی شده و در صورت نیاز امکان تامین نمک و ماسه مورد نیاز را داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: این اداره کل برای خدمات‌رسانی به رانندگان و مسافران در ایام زمستان ۴۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین را در محورهای مواصلاتی مستقر کرده است و مشکلی از نظر تجهیزات و امکانات در راهدارخانه های استان نداریم.

شکری اضافه کرد: در حال حاضر ۴۰ دستگاه دوربین نظارتی به همراه شش دستگاه تابلوی هشدار و پیام های ایمنی، سامانه توزین در حرکت به تعداد چهار دستگاه نیز گردنه ها و پایانه های مرزی و نقاط مهم توسط در سطح استان را رصد می کنند.

وی با اشاره به آمادگی سامانه  ۱۳۳، سامانه هوشمند نظارت و کنترل راه‌ها برای کمک به اجرای طرح زمستانی گفت: مسافران باتوجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان قبل از سفر حتما با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل ونقل جاده ای استان  تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

شکری یادآور شد: پخش پیام های مهم راهداری از طریق شبکه های ارتباطی اداره کل درفضای مجازی، ثبت پلاک توسط سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور به تعداد ۳۳ سامانه، استقرار کشیک مسئولین و کارشناسان در محل مرکز مدیریت راهها بصورت شبانه روزی از دیگر اقدامات و تمهیدات این اداره کل را برای اجرای طرح راهداری زمستانی شامل می شود.

در آذربایجان غربی ۱۸ گردنه مهم شبکه راههای اصلی و ۷۱ گردنه راههای روستایی به طول حدود ۶۵۰ کیلومتر در استان تحت پوشش این طرح قرار دارد.

کد خبر: ۵۶٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha