۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
صادرات ۸۵۶ هزار و ۳۸۸ تن کالا از پایانه های مرزی سیستان وبلوچستان
در گفتگو با بازار عنوان شد:

صادرات ۸۵۶ هزار و ۳۸۸ تن کالا از پایانه های مرزی سیستان وبلوچستان

زاهدان - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۸۵۶ هزار و ۳۸۸ تن کالا از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه این استان در هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد.

ایوب کرد در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در هشت ماهه نخست سال جاری ۸۵۶ هزار و ۳۸۸ تن کالا توسط ۳۶ هزار و ۳۵۷ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی «میرجاوه» و «میلک» استان سیستان و بلوچستان صادر شده است.

وی ادامه داد: ۴۹۴ هزار و ۳۳۵ تن از مجموع کالاهای صادراتی سیستان و بلوچستان در هفت ماهه سال جاری سهم پایانه مرزی میلک و ۳۶۲ هزار و ۵۳ تن نیز سهم پایانه مرزی میرجاوه است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: مواد غذایی، سیمان، مواد سوختی، گازمایع، قیر و حلال شیمیایی عمده کالاهای صادر شده از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در این مدت را تشکیل می‌دهند.

وی ترانزیت و تجارت کالا به کشورهای همسایه را از جمله مهمترین مزایای نسبی سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: با وجود شیوع ویروس کرونا پایانه های مرزی میلک و میرجاوه این استان با حجم قابل توجه صادرات و ترانزیت نقش بسزایی در توسعه اقتصادی منطقه و حمل و نقل بین المللی ایفا نموده است.

کد خبر: ۵۶٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha