۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
بازار داخلی کمبودی در عرضه موتور سیکلت ندارد / موتور سیکلت‌ها عامل آلودگی شهرها نیستند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

بازار داخلی کمبودی در عرضه موتور سیکلت ندارد / موتور سیکلت‌ها عامل آلودگی شهرها نیستند

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتور سیکلت و لوازم یدکی با بیان این‌که بازار داخلی از لحاظ عرضه محصولات مشکلی نداشته و افت خرید و فروش این محصول صرفا به دلیل بحث‌های اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم بوده، گفت: موتور سیکلت‌ها آنگونه که گفته می‌شود، هر موتور سیکلت به اندازه ۷ پراید آلودگی تولید میکند، نیست زیرا این وسایل نقلیه دارای استاندارهای جهانی می‌باشد که کشورهای تولید کننده ملزم به رعایت آن‌ها می‌باشند.

محمد خادم منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره  وضعیت تولید و واردات موتور سیکلت، اظهار کرد: تحریم‌ها به مانند تمامی اصناف در این بخش هم تاثیر خود را گذاشته و گریبان گیر این صنعت شده است و شرکای تجاری ایران در بحث موتورسیکلت را در منگنه قرار داده است.

 رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتور سیکلت و لوازم یدکی، افزود: واردات در حال حاضر از کشورهای هند و چین انجام می‌پذیرد اما با توجه به تحریم‌ها و تسلط امریکا به بازار موتورسیکلت هند واردات از این کشور سخت‌تر شده و بر روی معاملات این کشور با ایران تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: بازار داخلی از لحاظ عرضه محصولات مشکلی نداشته و افت خرید و فروش این محصول صرفا به دلیل بحث‌های اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم بوده و این موضوع باعث مدارا کردن مردم با وسایل نقلیه گذشته شده است.

 منصوری با بیان این‌که آلودگی‌های اخیر شهرهای بزرگ تنها به موتور سیکلت معطوف نیست، خاطر نشان کرد: اخبار منتشر شده خبر از افزایش آلودگی در ساعات پایانی شب می‌دهد که کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون‌ها در جاده‌ها و راه‌ها تردد دارند و موتور سیکلت‌ها آنگونه که گفته می‌شود، هر موتور سیکلت به اندازه ۷ پراید آلودگی تولید میکند، نیست زیرا این وسایل نقلیه دارای استاندارهای جهانی می‌باشد که کشورهای تولید کننده ملزم به رعایت آن‌ها می‌باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتور سیکلت و لوازم یدکی، ادامه داد: کشور باید در جهت تولید موتور سیکلت‌های برقی قدم بردارد زیرا در آینده مجبور به استفاده از ماشین و موتورسیکلت‌هایی با آلایندگی کمتر خواهند بود.

وی با اشاره به تاثیرات تحریم‌های امریکا و مشکلات ارزی بوجود آمده برای اصناف کشور، بیان کرد: مشکلات ارزی و انتقال پول برای تمامی اصناف کشور مشکلاتی ایجاد کرده که صنعت تولید موتور سیکلت هم از این قانون مستثنی نبوده اما در حال حاضر به دلیل عرضه مناسب این محصول در بازار نیاز چندانی به واردات نخواهد بود.

منصوری، گفت: بازار موتور سیکلت در آینده نیازمند واردات خواهد بود و با توجه به نوسانات زیادی که بازار ارز کشور دارد، دولت باید تدبیری در این ارتباط بیاندیشد زیرا با کاهش قدرت خرید مردم و افزایش نرخ دلار به نظر نمی‌رسد قیمت‌ها روند ثابتی را در پیش گیرند.

کد خبر: ۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha