۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
پیش نیازهای دنیا برای از سرگیری سفرهای هوایی بین المللی
برای احیای صنعت هواپیمایی منتظر واکسن نمانید؛

پیش نیازهای دنیا برای از سرگیری سفرهای هوایی بین المللی

صنعت حمل و نقل هوایی افت ۸۹ درصدی سفرهای بین المللی و کاهش ۴۳ درصدی سفرهای داخلی کشورها را تجربه کرده است. حال برخی از شرکتهای هوایی در مورد ضرورت تزریق واکسن کرونا پیش از سفرهای بین المللی توسط مسافران صحبت می کنند.

بازار؛ گروه بین الملل: یکی از صنایعی که در جریان همه گیری کرونا آسیب زیادی دیده بود، صنعت حمل و نقل هوایی بود. صنعتی که به دلیل بسته شدن مرزهای کشورها و توصیه به عدم حضور در فضای بسته با شمار زیادی از مردم به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

حال بیزینس اینسایدر در گزارش اخیر خود در مورد درخواستهای شرکتهای هواپیمایی برای واکسینه شدن مردم قبل از سوار شدن به هواپیما خبر داده است. به گزارش این رسانه  شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا  اولین شرکتی بود که اعلام کرد مسافران بین المللی تنها در صورتی می توانند وارد هواپیماهای این شرکت شوند که واکسن را دریافت کرده باشند. اخباری در مورد درخواست مشابه توسط شرکتهای هواپیمایی دو کشور کره جنوبی و ژاپن هم منتشر شده است. حال اتحادیه بین المللی حمل و نقل و هوایی در گزارش اخیر خود این در خواست را نادرست خوانده است. طبق گزارش این اتحادیه  انتظار برای قرار گرفتن واکسن در دسترس همه مردم و احیای صنعت حمل و نقل هوایی انتظاری بسیار طولانی است و از نظر منطقی  انتظار تا آن زمان امکان پذیر نیست.

«الکساندردی جونیاک»، دبیر کل اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی درجلسه رسمی این اتحادیه گفت: «دنیا به دلیل دستیابی به واکسن کرونا بسیار شاد است ولی باید منطقی با این وضعیت برخورد کرد. بدون شک برای اینکه واکسن در دسترس تمامی مردم دنیا قرار گیرد، باید ماه ها صبر کرد و حتی ممکن است تا انتهای سال بعد هم منتظر بود. صنعت حمل و نقل هوایی برای احیا و از سرگیری فعالیتهای  نباید تا آن زمان منتظر بماند و باید راهکارهای دیگری را در پیش بگیرد. مرزهای کشورها باید باز شود و ابزارهای دیگری برای کنترل ویروس معرفی شود.»

تستهای سریع کرونا یک راهکار مهم است
او در مورد یکی از اصلی ترین راهکارهایی که هم اکنون در دسترس دنیا است گفت: «بهترین راه این است که سیستم تست کرونای سریع را در پیش بگیریم و از تمامی مسافران در آستانه سوار شدن به هواپیما تست بگیریم. در این صورت از سوار شدن افرادی که مبتلا به ویروس هستند اجتناب می کنیم. رعایت اصول بهداشتی در پروازها هم مساله مهم بعدی است که باید مد نظر قرار بگیرد و اصلاح سیستم های فرودگاهی و کاهش نیاز به تماس فیزیکی افراد با سطوح هم می تواند کمک زیادی بکند.»

اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی در گزارش خود بر ضرورت بازگشایی مرزهای بین المللی در آینده نزدیک تاکید کرد و نوشت: «بسته شدن مرزها امکان جابجایی آزادانه مردم  در دنیا را از بین برده است و صنعت هوایی هم آسیب بزرگی متحمل شد. بررسی ها نشان داده است سفرهای بین المللی در دنیا ۸۹ درصد کاهش داشته است و سفرهای داخلی در کشورها هم با کاهش ۴۳ درصدی همراه بود. انتظار می رود در صورت از میان برداشته شدن موانع سفر در دنیا تنها ۱.۸ میلیارد سفر در سال ۲۰۲۱ را تجربه کنیم که معادل شمار سفرها در سال ۲۰۰۳ است. ما راه درازی تا رسیدن به اوج سفرها در سال ۲۰۱۹ در پیش داریم و هر چه سریعتر  موانع را بر داریم، سریعتر می توانیم احیای سفر را تجربه کنیم.»

بالغ بر ۴۶ میلیون نفر در صنعت حمل و نقل هوایی بیکار شده اند
اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی در مورد زیان کلان شرکتهای هوایی در سال ۲۰۲۰ و از بین رفتن میلیونها فرصت شغلی در این صنعت ابراز نگرانی کرده است. طبق این گزارش  بالغ بر ۴۶ میلیون نفر در صنعت هوایی کشورهای صنعت بیکار شده اند و در صورتیکه بسته بودن مرزها و ممانعت از سفرهای بین المللی ادامه پیدا کند، احتمال از بین رفتن فرصتهای شغلی بیشتر هم وجود دارد.

به همین دلیل است که تلاش برای از سرگیری سفرهای بین المللی یکی از اولویتهای مهم دنیای امروز است و می تواند سرعت احیای اقتصاد دنیا را نیز تقویت کند.

 البته باید در نظر داشت که طرح هایی برای ضرورتی شدن دریافت واکسن توسط مسافران خارجی در دنیا مطرح شده است. به عنوان مثال دولت استرالیا  اعلام کرده است تمامی  استرالیایی هایی از خارج از کشور به استرالیا بازمی گردند یا باید واکسن کرونا را دریافت کنند یا دو هفته به قرنطینه بروند. گفته می شود این طرحی برای متقاعد کردن مردم برای دریافت واکسن است. سیاست هواپیمایی این کشور هم تلاش دیگری در جهت تحقق این هدف است زیرا تنها افرادی اجازه سفر با این هواپیمایی و خروج از کشور را دارند که واکسن را دریافت کرده باشند.

مطالعات نشان داده است بسیاری از مردم دنیا در مورد دریافت واکسن تردید دارند و کارشناسان بهداشتی بر این باورند تا بالغ بر ۷۰ درصد از مردم واکسن را دریافت نکنند نمی توان به کنترل ویروس امیدوار بود.

استرالیا که از طریق بستن مرزها و ممانعت از ورود تمامی مردم دنیا به جز استرالیایی ها توانسته است همه گیری کرونا را در کشور کنترل کند، حال سیاستی تازه برای متقاعد کردن مردم برای دریافت واکسن در پیش گرفته است. سیاستی که می تواند باعث موفقیت دیگری برای این کشور شود.

کد خبر: ۵۶٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha