۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۰
اکثر سیگنال فروشی‌ها در بورس پشتوانه تحلیلی ندارند
کارشناس بازار پول و سرمایه:

اکثر سیگنال فروشی‌ها در بورس پشتوانه تحلیلی ندارند

میرمعینی، کارشناس بازار پول و سرمایه بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد سیگنال‌ها بدون پشتوانه تحلیلی و واقعیات جامعه و عمدتاً بر اساس حرکت جمعی بوده که افزایش قیمت‌های بدون پشتوانه را رقم زد.

به گزارش بازار، حمید میرمعینی، کارشناس بازار پول و سرمایه در برنامه «گفتگوی اقتصادی» گفت: سیگنال فروشی در همه بازارهای دنیا وجود دارد اما تأثیرات آن بسته به بلوغ بازارها و سطح آگاهی فعالان بازارها متفاوت است.

وی با بیان اینکه طریقه اثرگذاری کانالهای فعال در بازار سرمایه ایران کاملاً متفاوت از سایر بازارهاست افزود: نقدشوندگی، گردش معاملات و تعداد فعالان این بازار به مراتب بیشتر و پیچیده تر از سایر بازارهاست.

میرمعینی دلیل افزایش اقبال مردم عادی به این کانالها را در ناکارآمدی دستورالعملها و قواعد و مقررات بازار سرمایه دانست و گفت: تا زمانی که قیمتهای معاملاتی سهام شرکتهای مختلف مبتنی بر تحلیل نباشند طبیعی است که با هر جوسازی و رفتار توده ای زمینه های سوء استفاده در این بازار فراهم شود.

کارشناس بازار پول و سرمایه به اشکالات زیرساختی بازار سرمایه اشاره و بیان کرد: علت استقبال از کانالهای سیگنال فروشی، وجود اشکالات زیرساختی و انفعال و عدم آمادگی سازمان بورس و بازار سرمایه برای جذب سرمایه های مردم بود.

وی درمورد نقش مجلس در این حوزه گفت: مجلس می توانست دولت را به فراهم کردن بسترهای لازم و ارائه برنامه همه جانبه مکلف کند تا کارها بر اساس برنامه ریزی پیش رود اما هم اکنون کسی پاسخگوی این همه ضرر و زیان سهامداران و عدم آمادگی سازمان بورس نیست.

میرمعینی با تصریح براینکه بازار سرمایه به رسالت اصلی خود یعنی تأمین مالی بنگاه های اقتصادی و تولیدی عمل نکرده و هنوز امنیت سرمایه گذاری در این بازار ایجاد نشده گفت: علاوه براین موارد، دسترسی مستقیم عموم جامعه و افراد بی تجربه به بازار سرمایه هم اشتباه بود و از همان ابتدا باید کنترل می شد.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد سیگنالها بدون پشتوانه تحلیلی و واقعیات جامعه و عمدتاً بر اساس حرکت جمعی و توده وار بود و افزایش قیمتهای بدون پشتوانه را رقم زد.

کد خبر: ۵۶٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha