۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
لوک اویل در ۳ ماه سوم ۲۰۲۰ به سوددهی رسید

لوک اویل در ۳ ماه سوم ۲۰۲۰ به سوددهی رسید

لوک اویل روسیه در سه ماه سوم امسال در پی افزایش قیمت‌های جهانی نفت خام به سوددهی رسید و تولید نفت در عراق را افزایش داد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، لوک اویل، تولیدکننده نفت روسیه روز سه‌شنبه (چهارم آذرماه) اعلام کرد که زیان این شرکت به سود تبدیل شده است و به لطف افزایش قیمت نفت، سود این شرکت در سه ماه سوم امسال ۵۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون روبل (۶۶۴ میلیون دلار) بود و تولید نفت این شرکت در روسیه و عراق افزایش یافته است.

لوک اویل با همه‌گیری ویروس کرونا و همچنین تضعیف روبل دست به گریبان بوده که سبب افزایش بدهی‌های این شرکت با ارزهای خارجی شده است. تولید این شرکت همچنین در پی توافق کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه، محدود شده است.

این شرکت در سه ماه دوم امسال ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون روبل ضرر کرد.

بر اساس توافق کاهش تولید اوپک پلاس، لوک اویل از ابتدای ماه مه حدود ۷۰ هزار بشکه‌ از تولید در میدان قرنه غربی-۲ عراق را کاسته بود و از اواسط ماه ژوئن نیز روزانه ۵۰ هزار بشکه دیگر از تولید نفت در این میدان کم کرد.  

این شرکت روز سه‌شنبه اعلام کرد که تولید نفت در این میدان را از اواسط ماه اکتبر به مقدار ۳۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

لوک اویل همچنین اظهار کرد که تولید نفت در روسیه را نیز افزایش داده است.

مقدار فروش این شرکت در ماه‌های آوریل تا ژوئن ۹۸۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون روبل بود، این درحالی است که این رقم در سه ماه ژوئیه تا سپتامبر به یک تریلیون و ۴۶۰ میلیارد روبل رسید.

لوک اویل در بیانیه‌ای گفت: این رشد به‌طور عمده در پی افزایش قیمت نفت و گاز، تولید بیشتر فرآورده‌های نفتی، تجارت و خرده‌فروشی بیشتر پدید آمده است.

این شرکت همچنین از ماه سپتامبر تولید گاز طبیعی در ازبکستان را از سرگرفت.

کد خبر: ۵۶٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha