۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
اختلاف ۱۰۰ میلیون تومانی نرخ هر کامیون مرغ از گیلان تا تهران
معاون استاندار گیلان خبر داد

اختلاف ۱۰۰ میلیون تومانی نرخ هر کامیون مرغ از گیلان تا تهران

رشت- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه گیلان از استان های پیشتاز در تولید مرغ است، گفت: تفاوت قیمت هر کامیون مرغ از گیلان تا تهران به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، آرش فرزام صفت در حاشیه بازدید از یکی از کشتارگاه های مرغ استان با اشاره به شرایط امروز کشور در تامین برخی اقلام مصرفی سبد خانوار، به کاهش تولید مرغ در ماه های اخیر در کشور اشاره و اظهار کرد: گرچه تولید مرغ در استان گیلان بر اساس آمار جوجه ریزی کاهش نیافته است، اما به یقین استان ها نیز تحت تاثیر شرایط کلی کشور قرار می گیرند.

وی افزود: آنچه مسلم است اینکه گیلان از استان های پیشتاز در تولید مرغ است و انتظار می رود نسبت به سایر نقاط کشور از شرایط مناسب تری برای تامین این کالا برخوردار باشد.

وی سهولت در دسترسی به مرغ و تامین نیاز بازار را خواسته به حق مردم خواند و افزود: کمبود مرغ در استانی که خود قطب تولید مرغ کشور است، پذیرفتنی نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان به جهش قیمت مرغ در بازار تهران اشاره کرد و گفت: در حالیکه تفاوت هر کامیون مرغ در استان گیلان و تهران به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است و گیلان خود را ملزم به رعایت قیمت مصوب تا سقف ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان می‌داند، خروج بخشی از مرغ استان به بازار تهران و برخی کمبودها در بازار گیلان با منطق اقتصادی مطابقت دارد اما به هیچ وجه موضوع برای مردم گیلان پذیرفتنی نیست و باید نیاز مردم مرتفع شود.

 فرزام صفت بر لزوم شناسایی و پذیرش موانع و اشکال در شبکه تولید تا توزیع از سوی دستگاه های متولی در حوزه مرغ و هم افزایی برای حل آن تاکید کرد و گفت: لازم است نیاز بازار به تولید مرغ از سوی سازمان جهادکشاورزی استان تامین و سازمان صمت نیز به امر توزیع صحیح و جلوگیری از هرگونه اقدام سودجویانه نظارت کند.

کد خبر: ۵۶٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha