۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان انجام شد
معاون سازمان صمت استان سمنان:

۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان انجام شد

سمنان- معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه مرحله دوم طرح نظارتی درج قیمت کالا در استان اجرایی شد، گفت: تاکنون ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی یحیایی پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان ضمن بیان اینکه دومین مرحله از طرح نظارتی درج قیمت کالا در استان اجراشده است، اظهار داشت: ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در این طرح انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه نصب برچسب قیمت و صدور برگ خرید در افزایش شفافیت بازار عرضه کالا و خدمات نقش مؤثری دارد، تصریح کرد: این بازرسی‌ها در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در سطح استان انجام شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تأکید بر اینکه ۷۱ فقره تخلف در این بازرسی‌ها ثبت‌شده است، یادآور شد: عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه از مهم‌ترین عناوین تخلفات ثبت‌شده بود.

یحیایی بابیان اینکه نصب برچسب قیمت بر روی اجناس ضروری و الزامی است، تأکید کرد: درج قیمت کالا از سوی واحدهای صنفی مهم‌ترین عامل در جهت شفافیت درفروش و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان است و در صورت عدم رعایت از سوی اصناف، با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی در ادامه گفت: آحاد مردم می‌توانند به‌عنوان ناظر افتخاری در صورت مشاهده تخلف مراتب را به ستاد خبری این سازمان از طریق سامانه تلفن گویای ۱۲۴ اطلاع دهند.

کد خبر: ۵۶٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha