۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
بخش اعظم نهاده مرغداری‌ها از بازار آزاد تامین می‌شود
نائب رئیس انجمن صنفی مرغداران:

بخش اعظم نهاده مرغداری‌ها از بازار آزاد تامین می‌شود

اسدالله نژاد، نائب رئیس انجمن صنفی مرغداران با اشاره به تاخیر بارگیری در نهاده سویا، تاکید کرد مرغداران دوسوم غذای مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه می‌کنند.

به گزارش بازار، حبیب الله اسدالله نژاد بیان کرد: تامین نهاده های مورد نیاز برای مرغداران از اوایل سال گذشته مناسب نبود و کلیه ثبت سفارش ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده است.

وی افزود: واحدهای مرغ داران نهاده ها را با نرخ مصوب تامین نمی کنند و ۴۰درصد نهاده ها با نرخ مصوب صورت گرفته است.

اسدالله نژاد با اعلام اینکه قیمت مصوب سویا ۳۲۰۰ تومان است که در بازار ۴ برابر قیمت به فروش می رسد، ادامه داد: ما در ۹ ماه گذشته به نسبت مدت مشابه سال قبل با افزایش میزان واردات روبرو بودیم و ترخیص آن در ماه های گذشته صورت گرفته است.

وی افزود: در توزیع نهاده های دامی انحراف صورت گرفته است و وزارت جهاد اعلام کرده این نهاده ها در بازارگاه وارد نشده است.

اسدالله نژاد با اعلام اینکه سامانه ها بدرستی با هم لینک نیستند، افزود: ما در تامین نهاده ها در بازار سیاه و نیز بازارگاه کمبودی نداریم و مرغ ها گرسنه نمی مانند ولی بدلیل اینکه دولت این ارقام را تامین نمی کند، مرغدار ناچار به تهیه نهاده از بازار آزاد است.

نائب رئیس انجمن صنفی مرغداران ادامه داد: انحراف صورت گرفته از ترخیص تا سامانه بازارگاه می باشد و دستگاه های نظارتی از جمله وزارت صمت و جهاد باید پاسخگو باشند.

اسدالله نژاد افزود: انتزاع منجر شده این دو وزارتخانه مسئولیت و تکالیف خود را پاسکاری کنند.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اعلام کرد: جای تاسف دارد که در ۱۰ سال گذشته بیش از ۵ بار وظایف وزارت جهاد و صمت پاسکاری شده است و شخصا تمام مشکلات را ناشی از تقسیم وظایف نمی دانم.

اسدالله نژاد ادامه داد: در شرایط سختی که در تامین نهاده ها با آن دست به گریبان هستیم، تقسیم وظایف تا حدودی مشکلات را حل می کند ولی بازگرداندن تمام وظایف حوزه صمت به جهاد فقط مسئولیت ها را از روی دوش صنعت، معدن و تجارت بر می دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۵ درصد نهاده های دامی مورد نیاز تامین می شود و بخش اعظم آن ذرت می باشد که ۳۵۰۰ تومان قیمت دارد ولی مشکل اصلی با سویاست.

اسدالله نژاد افزود: بارگیری سویا با تاخیر انجام می گیرد و عملا واحدهای مرغداری ناچارند نهاده مورد نیاز برای دوره ۳۰ روزه از یک دوره کامل ۴۵ روزه را از بازار آزاد تهیه کنند.

کد خبر: ۵۶٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha