۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
۲۵۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای زنجان ذخیره شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

۲۵۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای زنجان ذخیره شد

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان از پر بودن ۷۰ درصد مخازن سدهای استان خبر داد وگفت: نزدیک به ۲۵۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای تهم، مشمپا، گلابر و تالوار استان وجود دارد.

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار، به میزان مصرف آب در بخش کشاورزی در زنجان اشاره کرد و افزود: مصرف آب در بخش کشاورزی بیش از ۹۲.۵۴ درصد است. 

وی با بیان اینکه مصرف آب در بخش صنعت هم در استان زنجان زیاد است،اظهار کرد: میزان مصرف آب در بخش صنعتی در استان زنجان از متوسط کشوری بالاتر است. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، تصریح کرد: براساس گزارش هواشناسی طی دو هفته آینده بارش خوبی دراستان شاهد خواهیم بود و امیدواریم بارش کم مهر و آبان ماه جبران شود. 

افشاری از پر بودن ۷۰ درصد مخازن سدهای استان  زنجان خبر داد وگفت: نزدیک به ۲۵۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای تهم، مشمپا، گلابر و تالوار استان وجود دارد و  در حال حاضر ۳۰ درصد از ظرفیت سدها برای مدیریت سیلاب و روان‌آب‌ها آزاد است.

وی با بیان اینکه در استان زنجان هزار و ۴۰۰  کیلومتر رودخانه قابل مطالعه وجود دارد، گفت: ۹۰۰ کیلومتر از رودخانه ها مورد مطالعه  قرار گرفته و یا در حال انجام است. 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان، تاکید کرد: مطالعات ۵۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان زنجان باقی مانده که تا پایان سال به اتمام می رسد.

افشاری  ابراز داشت:  لایروبی‌های انجام شده برای پیشگیری از سیلاب در بارندگی‌ها مورد توجه است و امسال عملیات لایروبی و بازگشایی در ۱۰ هکتار از مسیرها انجام شده  است.

وی گفت: طی سال گذشته نیز ۲۵ هکتار لایروبی مسیرها در استان زنجان انجام شده است.

کد خبر: ۵۶٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha