۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
تشکیل کمیته نظارتی برای حمایت از سهامداران خرد ضروری است
نماینده مجلس شورای اسلامی:

تشکیل کمیته نظارتی برای حمایت از سهامداران خرد ضروری است

باقری، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در تلاش است کمیته‌ای فراقوه‌ای و نظارتی در خصوص سیگنال فروشی‌های شبکه‌ای تشکیل شود تا سهامداران خرد مورد حمایت جدی قرار گیرند.

به گزارش بازار، محمد باقری نماینده مجلس شورای اسلامی درباره سیگنال فروشی های شبکه ای گفت: اخیراً بازار سرمایه در ایران دچار التهابات و بحرانهایی شده و سهامداران خرد نیز با مشکلات جدی روبرو شدند و ضرر کردند.

وی با اذعان به وجود مشکلات اساسی در بازار سرمایه و بورس افزود: وجود یک ناظر قوی در این بازار برای ضایع نشدن حقوق سهامداران خرد بسیار ضروری است. در کشورهای دنیا کمیته ای به این منظور وجود دارد اما در کشور ما قوانین بازار سرمایه پویا نیست.

باقری اظهارکرد: ما در مجلس در تلاشیم که کمیته ای فراقوه ای و نظارتی در این خصوص تشکیل شود تا سهامداران خرد مورد حمایت جدی قرار گیرند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اذعان به کمرنگ شدن انواع شفافیت در کشور به ویژه شفافیت مالی گفت: هرگونه جابجایی پول و سرمایه باید شفاف سازی شود و بانک مرکزی و نهادهای ناظر هم باید همراهی لازم را داشته باشند. ما هم در مجلس پیگیر افزایش هرچه بیشتر این شفافیتهای مالی در بازار سرمایه و سبدگردانی و دیگر بازارها هستیم.

کد خبر: ۵۶٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha