۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
قیمت مرغ در بازار بوشهر پر کشید؛ وعده «صمت» برای کشیدن ترمز قیمت
گزارش بازار؛

قیمت مرغ در بازار بوشهر پر کشید؛ وعده «صمت» برای کشیدن ترمز قیمت

بوشهر- در حالی قیمت مرغ در بوشهر به بالاترین میزان خود رسیده است که رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان از کاهش قیمت مرغ از فردا خبر داد.

فرشاد درگاهی، بازار؛ مرغ یکی از کالاهای پرمصرف در سبد غذایی خانواده‌ها است و افزایش و یا کاهش قیمت آن می‌تواند در سفره مردم تاثیرگذار باشد و به همین دلیل می‌طلبد که با کنترل شرایط، قیمت این کالا اسیر تلاطم نشود.

طی روزهای اخیر قیمت مرغ در بازار با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است و همین موضوع نارضایتی‌های زیادی را در بین شهروندان بوشهری ایجاد کرده است و خواستار تدبیر مسئولان در این زمینه هستند.

علی‌رغم اینکه قیمت هر کیلوگرم مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده بود ولی اکنون در هیچ مرغ‌فروشی استان بوشهر مرغ با قیمت کمتر از ۳۰ هزار تومان فروخته نمی‌شود و قیمت‌ها روز به روز افزایش می‌یابد.

قیمت مرغ کنترل شود
یکی از شهروندان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: متاسفانه هیچ نظارتی بر بازار وجود ندارد و هر روز شاهد افزایش چشمگیر قیمت اجناس مختلف هستیم که زندگی را برای ما سخت کرده است.

هفته پیش مرغ را با قیمت ۲۸ هزار تومان خریداری کرده بودم ولی امروز قیمت آن به ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است

مهدی عظیمیان با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها سفره مردم را کوچک‌تر کرده است، ادامه داد: قیمت مرغ این روزها با افزایش شدیدی روبرو شده است و هر مرغ‌فروشی با هر قیمتی که دلش بخواهد مرغ را می‌فروشد.

وی با بیان اینکه هفته پیش مرغ را با قیمت ۲۸ هزار تومان خریداری کرده بوده است، افزود: امروز بار دیگر مرغ خریدم که قیمت آن به ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. در هر نقطه شهر مرغ یک قیمت دارد و هیچ ثباتی وجود ندارد.

گران می‌خریم، گران می‌فروشیم
یک مرغ‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مرغ‌فروشی‌ها تعیین‌کننده قیمت مرغ نیستند و کمترین سود را از قیمت مرغ می‌برند. ما با هر قیمتی می‌خریم با اندک سودی به مشتریان تحویل می‌دهیم.

وی اضافه کرد: وقتی قیمت مرغ اینگونه افزایش می‌یابد بازار ما هم کساد می‌شود و مردم رغبت کمتری برای خرید مرغ دارند و با کاهش فروش، سود ما نیز کمتر می‌شود و امیدواریم قیمت متعادل باشد تا مردم بتوانند بخرند.

وی بیان کرد: ما هر روز بار خود را از کشتارگاه و شرکت‌های توزیع تحویل می‌گیریم و وقتی قیمت خرید مرغ برای ما افزایش می‌یابد، ناچاریم که مرغ را با قیمت بیشتری بفروشیم.

هزینه‌های تمام‌شده افزایش یافته است
مدیر یکی از مرغ‌داری‌ها به خبرنگار بازار گفت: قیمت نهاده‌های دامی به شدت افزایش یافته و بسیاری از نهاده‌ها کم‌یاب شده است و این مسائل تاثیر زیادی بر قیمت تمام‌شده تولید مرغ داشته است.

امید امیری اظهار کرد: نهاده‌های دامی مورد نیاز در دامداری‌ها و مرغداری‌های کشور وارداتی است و هر گونه تغییر در تامین این نهاده‌ها تاثیر مستقیمی بر قیمت تولید مرغ خواهد داشت.

وی با اشاره به کاهش میزان جوجه‌ریزی از ابتدای سال تاکنون، تصریح کرد: کاهش میزان جوجه‌ریزی باعث کاهش تولید شده و میزان تقاضا در مقابل کاهش تولید باعث افزایش قیمت‌ها شده است.

قیمت‌ها کاهش می‌یابد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در راستای کنترل قیمت مرغ در سطح بازار تلاش‌های گسترده‌ای داشته ایم و تلاش می‌شود که مرغ مورد نیاز مردم با قیمت مناسب‌تری تامین شود.

سید حسین حسینی افزود: هماهنگی‌های لازم با اتحادیه مرغداران به منظور کاهش قیمت مرغ صورت گرفته و از روز چهارشنبه شاهد روند کاهشی قیمت مرغ در استان بوشهر خواهیم بود.

تلاش شده تا با تامین مرغ مورد نیاز مردم و توزیع گسترده در سطح مراکز عرضه مرغ، هر کیلوگرم مرغ به قیمت حداکثر ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان در اخختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد

وی اظهار کرد: تلاش شده تا با تامین مرغ مورد نیاز مردم و توزیع گسترده در سطح مراکز عرضه مرغ، هر کیلوگرم مرغ به قیمت حداکثر ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با تاکید بر اینکه همه مراکز عرضه ملزم به رعایت قیمت تعیین شده هستند، ادامه داد: در راستای کنترل بازار و نظارت بر قیمت‌های گشت‌های مشترک در استان بوشهر تشکیل خواهد شد.

در حالی قیمت حدود ۳۰ هزار تومانی از سوی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان شده است که این قیمت هم برای مردم بسیار بالا است و بسیاری از خانواده‌ها قادر به خرید آن نخواهند بود.

انتظار می‌رود با تامین نیازهای تولیدکنندگان، زمینه برای کاهش قیمت تمام شده مرغ و فروش آن با قیمت کمتر به مصرف‌کننده فراهم شود تا سفره مردم از این کالای پرمصرف خالی نماند.

کد خبر: ۵۶٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha