۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
تشکیل ۲۱ هزار صندوق برای حمایت از کارآفرینان
مدیر اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی اعلام کرد

تشکیل ۲۱ هزار صندوق برای حمایت از کارآفرینان

مهدوی، مدیر اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی گفت: با توجه به سخت‌گیری بانک‌ها در حوزه وثیقه و ضمانت، ما صندوق‌های خرد خانگی را تشکیل دادیم و هم اکنون نیز صاحب ۲۱ هزار صندوق خرد خانگی هستیم.

به گزارش بازار، میرمهدی مهدوی، مدیر اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی کشور درباره دستاوردهای بسیج در حوزه کارآفرینی ابتدا به سه مأموریت اصلی سازمان بسیج سازندگی کشور اشاره و بیان کرد: مأموریت اصلی ما سازماندهی گروه‌های جهادی، مشارکت در امور فنی و محرومیت زدایی و مردم پایه کردن اقتصاد کشورمان است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه جهاد اقتصادی در سال ۹۲ با هدف ایجاد زنجیره تأمین امنیت غذایی گفت: ما در این قرارگاه، زنجیره تأمین از نهاده گرفته تا بحث های آموزشی و توانمندسازی مراجعان و پرداخت تسهیلات حمایتی را مدیریت می کنیم.

مدیر اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی کشور کاهش زوائد اداری، اعطای سیب سلامت و مجوز فعالیت به کارگاه های تولیدی خانگی را از اقدامات این سازمان برشمرد و گفت: سازمان غذا و دارو نسبت به این موضوع مقاومت می کرد اما نهایتاً در قالب تفاهم نامه با این سازمان، بستر ورود مردم به حوزه کارآفرینی حتی در فضایی با مساحت ۱۲ متری فراهم شد.

وی اعطای تسهیلات ۳ هزار میلیارد تومانی و کم بهره به کارآفرینان را از دیگر اقدامات سازمان برشمرد و گفت: با توجه به سخت گیری بانکها در حوزه وثیقه و ضمانت اعطای تسهیلات، ما صندوق های خرد خانگی را تشکیل دادیم که کمترین حد وثیقه و ضمانت را از کارآفرینان می گیرند و هم اکنون نیز صاحب ۲۱ هزار صندوق خرد خانگی هستیم.

علاوه براین، در حال حاضر ۱۵۰۰ تسهیلگر سازمانی هم در سراسر کشور برای تأمین مالی کسب وکارهای خرد و روان سازی دریافت تسهیلات مشغول فعالیتند.

مدیر اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: ما در مهندسی معکوس حوزه بازار به این نتیجه رسیدیم که ارتقای کسب و کارها باید از مرحله اتصال به بازار شروع شود و به همین منظور طی تفاهم نامه ای با سایت های فروش کسب وکارهای روستایی را به این سمت وسو هدایت کردیم.

شناسایی مدل های مردمی کسب و کار در مناطق مختلف بر اساس ظرفیت های نسبی و رقابتی استان‌ها نیز موضوع دیگری بود که مهدوی به آن اشاره کرد و گفت: همه مسئولان اداری شهرستان و مردم تولیدکننده و اصناف شهرستان در قالب یک میثاق نامه متعهد شدند که روند زنجیره ارزش را آسان کنند.

مهدوی با اشاره به شناسایی ۴۳۵ قطب کارآفرینی در کشور بیان کرد: ما برای شبکه سازی کارآفرینان در این قطب ۲ هزار و ۳۵۶ نفر را گرد هم آوردیم، ۱۸۱ هزار و ۵۲۶ واحد کارگاهی را ایجاد و ۳ هزار و ۱۷۶ نمایشگاه را هم در راستای تسهیل ارائه محصولات برگزار کردیم.

کد خبر: ۵۶٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha