۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
ظرفیت های گردشگری تفرش مورد توجه ویژه قرار گیرد
استاندار مرکزی:

ظرفیت های گردشگری تفرش مورد توجه ویژه قرار گیرد

اراک- استاندار مرکزی گفت: رونق گردشگری و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی استان در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار به خصوص در مناطق روستایی مورد تاکید حلقه مدیریتی استان مرکزی است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید علی آقازاده ظهر یکشنبه در کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان مرکزی، طی سخنانی با اشاره به اینکه رونق گردشگری و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی استان در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار به خصوص در مناطق روستایی مورد تاکید حلقه مدیریتی استان مرکزی است اظهار داشت: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیاز زیرساختی صنعت گردشگری استان است که تلاش دستگاه ها در تسهیل امور را در این زمینه می طلبد.

آقازاده در ادامه در خصوص جانمایی صنایع در شهر مامونیه گفت: با توجه به اینکه تامین آب و برق شهر مامونیه تاحدودی دارای مشکل است، باید برای منابع آب شرب و مصرفی به ویژه مصرف صنعت راهکاری تدوین شود و با توجه به وجود گسل در این منطقه باید در احداث از منازل مسکونی از گسل دور شود.

استاندار مرکزی بیان داشت: توسعه مامونیه با توجه به عمر ۱۰ ساله این شهر از لحاظ جمعیت سرعت زیادی داشته و باید برای جانمایی نقاط صنعتی، تامین آب و برق و تامین زمین مورد نیاز برای افزایش جمعیت این شهر برنامه‌ریزی هایی صورت گیرد.

وی عنوان داشت: شهرستان تفرش از نقاط گردشگرپذیر استان مرکزی محسوب می‌شود اما، تاکنون چنان که باید نسبت به مقوله بوم‌گردی در آن توجه نشده و باید در نقشه جامع و طرح تفصیلی جدید این شهرستان توسعه اقامتگاه‌های بومگردی با جدیت دنبال شود.
 

کد خبر: ۵٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha